۸۹ درصد از پرونده های بانکی زلزله زدگان، منجر به عقد قرارداد شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: اکنون ۸۹ درصد از پرونده های تسهیلات بانکی زلزله زدگان استان منجربه عقد قرارداد با بانک ها شده است.

«علی محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: 741 پرونده بازسازی مناطق زلزله زده استان به بانک معرفی شده که از این تعداد 660 پرونده منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: اکنون 628 واحد در مرحله پی کنی، 552 واحد در مرحله فونداسیون، 503 واحد در مرحله اجرای ستون، 371 واحد مرحله اجرای سقف و 220 واحد در مرحله دیوارچینی است و برای 60 واحد پایان کار صادر شده است. 

 

بهره برداری از 143 واحد مسکونی زلزله زده 

 

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم هم گفت: 143 واحد خسارت دیده از زلزله امسال که در اولویت بازسازی قرار گرفته بود، اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

 

«مسعود سجادی» اظهارداشت: با دستور استاندار، همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات به این خانواده های خسارت دیده بیشتر شد و کار ساخت و ساز این واحدهای مسکونی سرعت گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: برای سرعت دادن به زمان بهره برداری از این واحدها، بخشی از منابع بند «و» استانداری به ساخت خانه زلزله زدگان اختصاص یافت و این خانواده ها برای هر واحد مسکونی 200 تا 400 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

 

سجادی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای سرعت دادن به کارها، معطل ابلاغ تسهیلات نماند و بخشی از تسهیلات طرح ویژه مسکونی به بازسازی مناطق زلزله زده سوق یافت.

 

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات بهسازی یک میلیارد ریال است که اکنون بخشی از آن به بازسازی مناطق زلزله زده سوق داده شده است.

 

زمین لرزه ۲۷ اردیبهشت ماه امسال بخش هایی از مناطق شهرستان های گرمه و جاجرم را لرزاند که موجب خسارت عمده به واحدهای مسکونی شد که بر اساس آمار اعلام شده، در این زلزله به یک هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی خسارت وارد شد.

 

 

 

کد خبر 1118378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha