خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی ۴۳۰ میلیارد ریال تعهد کردند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز، خیرین این استان ۴۳ طرح و با اعتبار ۴۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را تعهد کردند.

«امین فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: مجموع کل تعهدات خیرین استان از سال 85 تاکنون به هزار و 800 میلیارد ریال رسیده که اینک 73 طرح آموزشی با 251 کلاس درس و 30 هزار مترمربع زیربنا در دست اقدام است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعتباری که خیرین برای ساخت و احداث 73 فضای آموزشی تعهد و تامین کردند و اینک در دست اجرا است، 580 میلیارد ریال است و مجموع کل طرح های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، 180 پروژه با 400 کلاس درس است که سهم خیرین 251 کلاس درس می باشد و رقم قابل توجهی است.

 

فلاح با بیان اینکه 550 خیر ثبت شده در این استان در ساخت فضاهای آموزشی مشارکت دارند، عنوان کرد: ساخت بیش از 50 درصد مدارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز انجام می شود و از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال، 78 طرح با 121 کلاس درس و با اعتبار هزار و 100 میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش شده است.

 

استان خراسان شمالی ۱۸۶ هزار و ۶۰ دانش آموز دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه تحصیل می کنند که در مجموع ۱۰ هزار و ۳۴ هنرجو در ۸۹ هنرستان خراسان شمالی در حال تحصیل هستند. 

کد خبر 1118395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha