انتقال فرهنگ دفاع مقدس رسالتی ارزشمند بر عهده اهالی قلم و هنرمندان است

اسماعیلی گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس رسالتی ارزشمند و مقدس است که بر عهده اهل قلم، هنرمندان و نویسندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» که امروز (یکشنبه ۳۰ آبان) در سالن اجتماعات مولانا مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد، بیان کرد: فرارسید هفته بسیج را به همه بسیجیان، خانواده شهدا و ایثارگران تبریک گفته و این همخوانی ارزشمند با هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی می داریم و مراسم امروز پاسداشت این ۲ مناسبت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: شهادت مرگی انتخاب شده است، مرگی که انسان به سوی او می آید و اهمیت شهید و شهادت از همین جا سرچشمه می گیرد و شهید زیباترین زخم بر پیکر هستی است و شهادت بیداری را معنا کرده و بینایی را شفاف می کند.

 

وی عنوان کرد: هر شهید سپیده ای است که در افق آسمان طلوع کرده و پیام آور صلح می شود و مادران شهدا شاهدان بی ادعایی هستند که با الهام از مکتب حضرت زهرا (س) با خداوند متعال معامله کرده و فرزندان شان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه ها کردند.

 

اسماعیلی تأکید کرد: مادران شهدا همچون خود شهدا شاخص زندگی ما هستند زیرا با یک مدل تربیتی برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) فرزندانی را تربیت کردند که شهادت را برای خود انتخاب کردند و مدل تربیتی این مادران شهدا نیاز اساسی جامعه امروز است.

 

وی اعلام کرد: تکریم و تعظیم شهدا و خانواده های آنها، تلاشی مقدس در برافراشتن پرچم های سرخ استقلال و آزادی و گام بلندی در مسیر احیای ارزش های اسلامی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس رسالتی ارزشمند و مقدس است که بر عهده اهل قلم، هنرمندان و نویسندگان است و پرداختن به زندگینامه شهدا و شخصیت های برجسته فرصتی کلیدی است که نصیب انسان های والا می شود.

 

وی یادآور شد: جلسه امروز نمادی از تکریم شهادت، شهید، مادران شهدا و نویسندگانی است که در این عرصه قلم می زنند و قزوین خاستگاه دلاورمردان بزرگی است که خون پاکشان درخت پربار انقلاب را آبیاری کرده و داستان فداکاری این بزرگ مردان باید به رشته تحریر درآید و ماندگار شود.

 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در استان قزوین ۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه شهدا، ایثارگران، جانبازان و دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شده است.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم از تعدادی از مادران شهدا و مولفان حوزه جهاد و مقاومت در استان تجلیل شد.

 

کد خبر 1118399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha