جذب جوانان به مساجد مهم ترین رویکرد کانون های مساجد است

ابدالی پوربا بیان اینکه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای احیای کارکردهای مساجد است، گفت: جذب جوانان به مساجد مهم ترین رویکرد کانون های مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازخرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز(30 آبان) دربازدید از کانون فرهنگی فرهنگی هنری جواد الائمه  شهرستان کوهدشت، اظهار داشت: جذب جوانان به مساجد، مقابله با هجمه های فرهنگی، شناسایی و پرورش استعداد جوانان از اهداف مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به نقش کانون ‌های مساجد در ترویج فرهنگ دینی، گفت: ارائه برنامه‌ های فرهنگی و هنری برای جذب جوانان به مساجد اهمیت زیادی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه های کانون های مساجد درجذب و تقویت بصیرت در بین نوجوانان و جوانان مؤثر است.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: وجود کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد و تلاش برای مقابله با آسیب های اجتماعی و اجرای برنامه ‌های متنوع فرهنگی و هنری  مهم ترین نقش را در مصونیت جوانان در برابر آسیب‌ های فرهنگی است.

 

وی با بیان این‌که راهکارهای جذب جوانان به فعالیت‌های مسجدی بایستی مطابق با نیازهای روز جامعه باشد، گفت: شناخت نقش و جایگاه مساجد در تربیت دینی نسل آینده‌ساز جامعه ضروری است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: می توان با دادن نقش و مسؤولیت به نوجوان و جوان، آن ها را جذب مساجد و برنامه های فرهنگی کرد و طرح ها را به انتخاب نسل جوان ارزش‌گذاری کرد، نوجوانان با حضور در مساجد، با اسلام و معارف آن آشنا شده و انس بیشتری با مکتب اهل بیت(ع) پیدا می کنند.

 

کد خبر 1118444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha