مکتب شهدا، مکتبی فرهنگ ساز است/ کتاب انتقال دهنده مفاهیم ارزشی به نسل های آینده است

قیطانی با بیان اینکه مکتب شهدا مکتب فرهنگ سازی است و جدای از کتاب و هدف کتاب نیست، گفت: کتاب و نویسندگان ادبیات پایداری نقش مهمی برای انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده و حفظ هویت اسلامی ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آییئ رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری برکتاب« تنها گریه کن» اظهار کرد: برنامه های هفته کتاب به مناسبت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هر ساله، از ۲۴ آذرماه تا ۳۰ اذرماه در سطح مناطق مختلف استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 

«یونس قیطانی» افزود: امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه محوری خود را در هفته کتاب و کتابخوانی بر محور آیین  رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن»  قرار داده است که این مراسم به صورت همزمان در سراسر کشور و تهران با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی برگزار می شود.

 

وی  با بیان اینکه در این برنامه از مادران شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجلیل می شود، افزود: مکتب شهدا مکتب فرهنگ سازی  است و جدای از کتاب و هدف کتاب نیست و  در این  راستا نیز به واسطه هفته کتاب، نویسندگان ادبیات پایداری استان و سایر فعالان حوزه  کتاب، مولفان، ناشران تقدیر می شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: کتاب و نویسندگان ادبیات پایداری نقش مهمی برای انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده و حفظ هویت و هویت سازی  مستند دارند و به طور قطع این آثار در آینده مورد استفاده قرار  خواهد گرفت.

 

قیطانی با بیان اینکه شعار هفته کتاب سال جاری« جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» است، خاطرنشان کرد: در طول ایام هفته کتاب برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در سطح استان با همکاری  دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان برگزار شده است.

 

گفتنی است در این آئین از مادران شهدای استان ایلام و همچنین تعدادی از مولفان، نویسندگان، ناشران، خادمان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در استان ایلام با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

کد خبر 1118447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha