وصیت نامه شهدا آکنده از پیام های فرهنگی است

اسماعیلی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد پدران و مادران شهدا را از دست داده ایم، گفت: یکی از نکات تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب ها این است که ما موظف به پیاده سازی مکتب و منویات شهدا هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر اسماعیلی در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در ستایش بانوان شهیدپرور همراه با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب تنها گریه کن که امروز یکشنبه 20 آبان در تالار وحدت برگزار شد ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: اعتقاد داریم شهدای عزیز ما زنده اند؛ این یک اعتقاد قرآنی است. به هر پدر و مادر شهیدی مراجعه کنیم از این نوع روایت هایی که حاج خانم منتظری داشتند، دارند. بنده از مادر مرحوم ام و مادران شهدا به طور متعدد از این روایت ها شنیده ام.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت شهدا و معنویت خون شهدا حفظ شده است، عنوان کرد: ما که این مسئولیت ها را بر عهده داریم خود را در مقابل خون شهدا مدیون می دانیم. من که خدمتگزاری مردم را در حوزه فرهنگ و هنر دارم باید از مرزهای ایمانی حراست و صیانت کنم. اجازه ندهیم این مرزها جا به جا شود.

 

وی با اشاره به اینکه وصیت نامه شهدا آکنده از پیام های فرهنگی است، بیان کرد: کدام وصیت نامه شهدا را خواندید که عاری از پیام فرهنگی برای جامعه، خواهران و برادران باشد؟ وظیفه ما صیانت از میراثی است که شهدای بزرگ برای ما به جا گذاشته اند. ما 80 درصد مادران و پدران شهدا را از دست دادیم. باقی این عزیزان که زنده هستند برای ما مغتنم هستند. در حقیقت همنشینی و هم صحبتی با این عزیزان مغتنم است. دعاهای پدران و مادران شهدا راهگشا است. ما با تمام وجود در خدمت پدران و مادران عزیز و رنج کشیده شهدا هستیم. نفس آنها برای ما برکت است.

 

اسماعیلی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و پدران و مادران شهدا تاکید کردند. اگر محمد آقا حاج خانم منتظری به شهادت رسیده رسالتش را مادر زینب گونه به دوش کشیده است. حضور مادران و پدران شهدا مجالس را نورافشانی می کند؛ این عزیزان مقدس هستند. باید به سنتی که مقام معظم رهبری در تجلیل از مادران و پدران شهدا دارند، اقتدا کنیم. انقلاب اسلامی مرهون شهدای انقلاب، دفاع مقدس، فعالیت های علمی و حرم است.

 

وی خاطرنشان کرد: از همه دوستان و بزرگوارانی که هفته کتاب را با این مراسم زیبا به پایان رساندند، تشکر می کنم. این سنت زیبا باید پیگیری شود که بتوانیم فضای فوق العاده ای که بر اساس نام شهدا به وجود آمده را پاس بداریم. مقام معظم رهبری با تقریظ بر کتاب ها هم احساس خود را به شهدا و خانواده های آنها نشان می دهند و هم به نوعی تاکید می کنند که ما در تمام سطوح موظف به پیاده سازی مکتب و منویات شهدا هستیم.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از تقریض مقام معظم رهبری بر کتاب تنها گریه کن رونمایی شد. این کتاب روایت زندگی اشرف السادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان به قلم اکرم اسماعیلی است که از سوی انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.

 

 

کد خبر 1118458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha