مادران شهدا تکلیف محور و بصیر هستند

اسلامی با بیان اینکه مادران شهدا اخلاق را نزدیک کمال می دانند، گفت: انقلاب برای مادران شهدا موضوعیت دارد و صرف یک واقعیت تاریخی نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در ستایش بانوان شهیدپرور امروز یکشنبه 30 آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور مدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور، جمعی از مسئولان و خانواده شهدا در تالار وحدت برگزار شد.

 

در این مراسم، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان به سخنرانی پرداختند.

 

مستشار نظامی شعری در مورد کتاب گریه نکن قرائت کرد. کلیپی نیز در مورد کتاب تنها گریه کن پخش شد.

 

گروه تئاتر شهر آشوب نمایشی از زندگی شهید معماریان از کودکی تا شهادت اجرا کردند و سرودی نیز از گروه شهین رضوان پخش شد.

 

در این مراسم همچنین کلیپی با عنوان در لباس سربازی با موضوع دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهدا پخش شد.

 

اکرم اسلامی در این مراسم گفت: از مادری هیچ نمی دانستم و ندیده و نشناخته می نوشتم. خدا جنس لطیف را از ابتدا مادر خلق کرده است. من با قهرمان قصه ای رنج کشیدم. محمد را از آب و گل درآوردم و بزرگ کردم. مشت گره کرده، شعار دادیم، انقلاب پیروز شد، به خود بالیدیم، صدای جنگ بلند شد، هاج و واج ماندیم اما خیلی زود برخواستیم و یا علی گفتیم.

 

نویسنده کتاب تنها گریه کن ادامه داد: رسیدیم به بزنگاه قد کشیدن محمد به نقطه عطف جدا شدن او از کودکی و رسیدنش به نوجوانی. من به همراه مادر قهرمان داستان دور سر محمد اسفند چرخاندیم. یک روز محمد از زیر قرآن رد شد و پشت سرش مادر آیت الکرسی خواند. من کنار ایستاده بودم، اینجا نمی توانستم همراه اشرف السادات باشم، اینجا حرف از اولاد بود. من سر جان اولاد نمی توانستم معامله کنم. دیدم بین راه من و اشرف السادات شکاف افتاد.

 

وی اظهار داشت: شکاف بین و اشرف السادات بیشتر شد. هرچه اشرف السادات بیشتر به زندگی بر می گشت من بیشتر بی تاب محمد می شدم تا اینکه محمد پیچیده در حریر خاک با لباس خونی بسیجی برگشت اما خانه نیامد. من زمین و زمان را به هم دوختم. اشرف السادات اما کنار گودال خالی ایستاد و وصیت محمد را اجرا کرد و من ماندم در حیرت. چرا چرا در دنیای من بود. در دنیای اشرف السادات قلب مطمئنی گرم می تپید.

 

اسلامی با بیان اینکه مادران شهدا مخلوقات عجیبی هستند، تصریح کرد: مادران شهدا شاید کم سواد باشند اما بصیر و آگاه هستند. آنها خوب فقه می دانند، اخلاق را نزدیک کمال می دانند، تکلیف محور هستند. انقلاب برای مادران شهدا موضوعیت دارد و صرفا یک واقعه تاریخی نیست.  ذکر هر روز هفته را بلدند و می خوانند. مادران شهدا دایم الصدقه و دایم الوضو هستند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب تنها گریه کن رونمایی شد. این کتاب روایت زندگی اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان به قلم اکرم اسلامی است که از سوی انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.

 

کد خبر 1118476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha