شهدا بهترین مدل الگوی مدیریتی برای آینده کشور هستند

حسین زاده گفت: مدل مدیریتی شهدا در زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی آنها نشان داد که می تواند برای آینده کشور ما یک مدل امید بخش، نتیجه بخش و جریان ساز باشد و بسیاری از شهدای مدافع حرم ما الگوهای زندگی خود را شهدای دفاع مقدس قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین زاده» یکشنبه (۳۰ آبان) در یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با تقریظ آیت الله خامنه ای بر کتاب تنها گریه کن که در تالار شهر برگزار شد؛ ضمن خیر مقدم به خانواده شهدا و حاضرین در جلسه؛  بیان کرد: ما برای اینکه خانواده، محله و جامعه سالمی داشته باشیم و حرکت آینده خود ، خانواده و کشور را تضمین و بیمه کنیم نیاز به یک الگو و مدل سالم داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشادخراسان رضوی افزود: در کشور ما در طول این سالها مدل ها ی مختلف حکمرانی از غرب و شرق والتقاطی امتحان شده است، گروهی به سمتی و گروه دیگر به سمت دیگر حرکت کردند و بسیاری از التهاباتی که در جامعه شاهد آن هستیم به واسطه این مدلهای کپی برداری شده و نسخه های آن طرف آب پیچیده شده است و کسانی که به این نسخه ها اعتماد کردند و امضای آن طرف آبی ها را حجت دانستند، سالها مسیر رشد و پیشرفت کشور را متوقف کردند.

 

وی گفت: اگر قرار بود شهدای ما در 8 سال دفاع مقدس منتظر کمک کشورهای دیگر و سازمان بین المللی باشند معلوم نبود الان چه مقدار از کشور ما باقی مانده بود و اگر مدافعان حرم منتظر سازمانهای بین المللی بودند امروز نه تنها کشورهای محور مقاومت بلکه بیشتر شهرهای ایران و تا خود مشهد و تهران زیر چکمه های تکفیریها بود.

 

حسین زاده با بیان اینکه شهدا ثابت کردند که برای عمل به تکلیف منتظر نمی مانند؛ تصریح کرد: مدل مدیریتی شهدا در زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی آنها نشان داد که می تواند برای آینده کشور ما یک مدل امید بخش، نتیجه بخش و جریان ساز باشد و بسیاری از شهدای مدافع حرم ما الگوهای زندگی خود را شهدای دفاع مقدس قرار دادند و آنها خود امروز ستاره و الگو شدند لذا اگر می خواهیم آینده کشور ما درخشان باشد ، باید همه توان خود را بگذاریم تا این ستاره ها برای عموم مرد شناخته شوند.

 

وی بیان کرد: جامعه مذهبی، ارزشی و انقلابی ما با این شهدا محشور بودند و آنها را می شناسند اما برای آنهایی که این شهدا را کمتر دیدند و می شناسند، ابزار هنر و رسانه باید به کمک و میدان بیاید تا ما بتوانیم این شهدا را به آنها معرفی کنیم. بارها تجربه کردم کسانی که در این فضاها نبودند با خواندن یک کتاب فضای آنها عوض شده و ارتباط قلبی با شهید گرفتند و از مدل زندگی آن شهید الگو گرفتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه اگر همه ما یک وظیفه برای آینده کشور داشته باشیم، نشان دادن مسیرهای درخشان شهدا به مردم است؛ گفت: حضرت آقا ترویج نام و یاد شهدا را همیشه مورد تاکید قرار دادند و اکثر تقریظ های ایشان در حوزه کتب شهدا است و دلیل آن این است که تضمین آینده کشور در گرو ترویج و تببیین راه و مسیری است که شهدا در این مسیر قدم برداشتند.

 

وی افزود: خانواده شهدا چشم و چراغ محله های ما هستند تا ما راه را گم نکنیم و به دعای آنها نیاز داریم که این ماموریت را به سرانجام برسانیم.

 

در ادامه معرفی و رونمایی کتاب پایکوب زندگینامه شهید مدافع حرم شیخ محمد رضایی، رونمایی از 8 قسمت مستند 15 قسمتی راوی، تجلیل از خانواده شهید مهدی سورچی ، جانباز علی پهلوان مقدم، محمد جاودانی شهید مدافع حرم،  شهید جواد جهانی، شهید نوجوان سید محمد حسینی رزمنده دفاع مقدس انجام شد.

 

 

کد خبر 1118488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha