تجلیل از مادران شهدا در آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت

حسین اسحاقی گفت: آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از ۹ مادر شهید جنوب کرمانی که نماد صبر و استقامت هستند، تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۳۰ آبان ماه «حسین اسحاقی» در حاشیه برگزاری آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا، گفت: بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که رهروان آن همواره با ایثار و از خودگذشتگی از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان شهادت را اوج تعالی انسان برشمرد و افزود: در فرهنگ اسلام و به خصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است.


وی با بیان این مطلب که شهید کسی است که با نثار جان خود درخت اسلام را آبیاری کرده است، ابراز کرد: شهدا مقاومت و پویایی جامعه را تضمین کرده و همچنین ضعف و سستی را از بین می برند.


اسحاقی شهدای هفت سال دفاع مقدس را گنجینه های تاریخی و الگوی ایثار برشمرد و تاکید کرد: باید دانست شجاعت و عظمت شهید متاثر و نشات گرفته از مادر ایثار گری است که تربیت چنین فرزندی را به بهترین نحو و با معیارهای اسلامی انجام داده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: این مادران با صبر و شجاعت بی بدیل خود و با الهام از مکتب حضرت زهرا (س) فرزندان خود را تقدیم راه حق و حقیقت کردند.


وی ادامه داد: مادران ایران زمین در طول ۸ سال دفاع مقدس حماسه های جاویدی آفریدند که تاریخ همیشه از آن یاد خواهد یاد کرد.


اسحاقی عنوان کرد: آنها با صبر، استقامت و تحمل دشواری ها برای حفظ آرمان های انقلاب و همچنین امنیت و آرامش مردم ملت ایران را مدیون خود کردند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: امروز آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همزمان با سراسر کشور با محوریت تجلیل از مادران شهدا برگزار شد.



وی اظهار کرد: در راستای این آئین از ۹ مادر شهید از هفت شهرستان جنوبی کرمان که نماد صبر و استقامت هستند، تجلیل شد.


اسحاقی در خاتمه خاطرنشان کرد: آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با رونمایی تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی الامام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر کتاب «تنها گریه کن»، برگزار شد.

کد خبر 1118499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha