استان اردبیل در حوزه صنایع خلاق جایگاه خوبی دارد

ابراهیم پور گفت: استان اردبیل در حوزه صنایع خلاق رتبه شانزدهم کشور را از آن خود کرده است که نسبت به سال های قبل در جایگاه خوبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «حبیب ابراهیم پور» امروز (30 آبان ماه) در مراسم هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان در سالن ولایت گفت: جشنواره جهادگران علم و فناوری استان امسال نیز با مشارکت پارک علم و فناوری برگزار شد و از مشارکت سپاه استان و دانشگاه ها در این جشنواره سپاسگزارم.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان نیازمند همکاری تمامی ارگان ها هستیم و دانشگاه های نقش اساسی در توسعه علم و فناوری دارند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: بستر سازی برای توسعه علم و فناوری منوط به توسعه زیست بوم فناوری است و زمانی که فلم و فناوری توسعه یابد جامعه هدف نیز از جمله صنایع، کشاورزی و غیره نیز می توانند از آن بهره مند شود.

 

ابراهیم پور اضافه کرد: استان اردبیل در حوزه صنایع خلاق رتبه شانزدهم کشور را از آن خود کرده است که نسبت به سال های قبل در جایگاه خوبی قرار دارد و با تلاش های شبانه روزی نخبگان این عرصه می توانیم جایگاه های بهتری در کشور کسب کنیم.

 

وی اعلام داشت: پارک علم و فناوری استان اردبیل را با دو سال قبل مقایسه کنید و ببینید چقدر فضا را برای گفتمان دانش بنیان ایجاد کرده و پارک علم و فناوری از کدام سطح به کدام سطح در کشور رسیده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: هم اکنون در زمینه تولید محتوا و بحث های دانش بنیان 11 مرکز نوآوری در سطح استان فعال هستند و 13 شرکت در زمینه صنایع خلاق فعالیت می کنند.

 

ابراهیم پور بیان کرد: امروز کشوری نیازمند تولید کالاهای تحریم شده توسط نخبگان است تا بتوانیم در زمینه تامین قطعات خودکفا شویم و اقتدار علمی خود را به جهانیان نشان دهیم.

 

کد خبر 1118504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha