کتابخانه های مساجد نقش مهمی در ارتقای فرهنگی جامعه ایفا می کنند

حجت الاسلام عربی مسجد و کتابخانه را ۲ مرکز و پایگاه مهم فرهنگی عنوان کردوگفت: می توانند نقش مهمی در ارتقای فرهنگی جامعه ایفا کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان؛حجت الاسلام« حسنعلی عربی» در بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری والفجر سمنان با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ا بیان اینکه جوانان را حول محور مسجد نسبت به کتاب و کتابخوانی سوق دهیم گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون مهمترین و با عظمت‌ترین پایگاه عبادی، سیاسی و اجتماعی و بزرگترین مرکز نشر آموزه‌های اسلامی و احکام و معارف انسان‌ساز الهی بودند.

 

امام جماعت مسجد المهدی (عج) سمنان مسجد و کتابخانه  را 2 مرکز و پایگاه مهم فرهنگی عنوان کردوگفت: می توانند نقش مهمی در ارتقای فرهنگی جامعه ایفا کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر این دو پایگاه محوری در کنار هم قرار گیرند و با هم افزایی و تشریک مساعی نسبت به انجام برنامه های مشترک فرهنگی  اقدام کنند، بدون شک این نقش بسیار پررنگ تر و اثربخش تر خواهد شد و این امر می تواند در گره گشایی از مسائل فرهنگی کارساز باشد.

 

حجت الاسلام عربی با ابراز خرسندی از اینکه کانون فرهنگی هنری والفجر از کتابخانه بزرگ و خوبی برخوردار است بیان کرد: نیاز است تا با برنامه ریزی مناسب برنامه های مختلفی در حوزه کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

 

امام جماعت مسجد المهدی (عج) سمنان تصریح کرد:کتابخانه های مساجد بویژه کتابخانه مسجد المهدی(عج) در طول سالیان متمادی توانسته اند در این خصوص ایفای نقش کنند و در جذب عمومی افراد به  حوزه کتاب و کتابخوانی  فرهنگسازی مناسبی داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه ها و فعالیت های اساسی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بخش کتاب و کتابخوانی است اظهارداشت: از ابتدای تأسیس کانون های مساجد، موضوع راه اندازی کتابخانه در کانون ها مورد توجه قرار گرفت و الحمدلله اقدامات خوب و اساسی در این زمینه صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام عربی با بیان اینکه در این میان نقش محوری ائمه جماعت به عنوان مدیر فرهنگی و معنوی مسجد بر کسی پوشیده نیست اضافه کرد: لذا در بحث کتاب و کتابخوانی و خصوصاً سوق دادن جوانان به این سمت و سو نیز امامان جماعت می‌توانند نقش کلیدی و بسیار مهمی داشته باشند.

 

امام جماعت مسجد المهدی (عج) سمنان تصریح کرد: در راستای جذب نوجوانان و جوانان در کارهای آموزشی، پرورشی و فرهنگی اول با یاری گرفتن از نهاد خانواده و همراه و همدل کردن آنان در این مسیر و بعد استفاده از روش‌های جذاب و راه‌هایی که ایجاد انگیزه و رغبت در این نسل نو می‌کند و همچنین ایجاد فضای رقابت، نشاط و بهره‌گیری از روش‌های بروز و جدید و ابتکارات و ابداعات و برنامه ریزی دقیق در این زمینه با مشاوره گرفتن از کارشناسان و صاحب نظران، قطعا می‌شود به توفیقات بسیار قابل توجهی در این زمینه نائل شد.

 

وی با تأکید براینکه فعالیت های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در مسجد جهت ترویج فرهنگ مطالعه و همچنین بالابردن میزان اطلاعات نمازگزاران صورت بگیرد بیان کرد: رونق‌بخشی به کتابخانه‌های مساجد، آشنایی با کتاب‌های مفید، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از ویژگی های طرح ملی شنبه‌های کتاب است.

کد خبر 1118507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha