اجرای ۱۴ اثر منتخب جشنواره تئاتر « چتر زندگی » در سطح شهر یزد

کوچک زاده با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر « چتر زندگی » در سطح شهر یزد گفت: ۱۴ اثر منتخب این جشنواره در سطح شهر یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدصادق کوچک زاده، رئیس حوزه هنری استان یزد صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی یزد گفت: از مجموع 116 اثر ارسالبی به دبیرخانه جشنواره، تعداد 14 اثر در جلسه انتخاب شدند و بنا به ظرفیت اجرایی جشنواره این آثار مورد توجه قرار گرفتند.

وی افزود: کارهای منتخب از استان ها سیستان، تهران، اصفهان، تبریز، ایلام، همدان و یزد هستند.

کوچک زاده بیان کرد: آشوب گران از سیستان و بلوچستان، غبار زیر آب از استان اصفهان، حیات خانه ما از استان تهران، دیمینو، حاسب از استان تهران، من بهمنم از استان اصفهان، نان از استان آذربایجان شرقی، نبش کوچه بن بست از استان همدان، 25 متر آرزو از استان اصفهان، سوگلی از استان ایلام، چندخان و واقعا کسی خوابش می برد و اثر بی سر و زمین از استان یزد به عنوان تئاترهای انتخابی هستند.

وی افزود:  در این راستا میزبان  68 نفر از هنرمندان نمایشی استان های مختلف خواهیم بود و از پنجشنبه این جشنواره با ارائه آثار نمایشی آغاز می شود و در مجموع 40 اجرا در سطح شهر خواهیم داشت و 14 اجرا به عنوان اجراهاس اصلی ما هستند.

رئیس حوزه هنری استان یزد ادامه داد: در این راستا برخی از اجراها در خانه های سالمندان و مراکز نگه داری کودکان  نیز تدارک دیده شده است.

کوچک زاده گفت: مکان های اصلی اجراها پارک باغ ملی، پارک آزادگان، گذر فرهنگ و هنر، میدان امیرچخماق، خیابان مسجد جامع، گلزار شهدا است.

وی بیان کرد: پرداختن به جشنواره تئاتر حیابانی در بین آثار هنری به دلیل پیوند ویژه با مردم مزیت خاص دارد و وظیفه ما است که این فضاهای فیزیکی و امکانات موجود را فراهم کنیم تا در طول سال آثار اجرا شود.

رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: ظرفیت ما در استان یزد در زمینه تئاتر بسیار بالا است که این تصمیم بسیار خوب بوده است که امیدواریم به خوبی بتواند ادامه پیدا کند.

کوچک زاده بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تحکیم بنیان خانواده و فضای امیدآفرینی و ترویج آیین ها و سنت های اصل ما است.

 

کد خبر 1118516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha