حوزه های علمیه خواهران نقش موثری در تربیت دختر تراز اسلامی دارند

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه حوزه ماموریتی مدارس علمیه کاملا تمدنی است، گفت: حوزه های علمیه خواهران در تربیت دختر تراز اسلامی نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری در اجلاس دو روزه حوزه های علمیه سراسر کشور که امروز (یکشنبه، 30 آبان) در حال برگزاری است، گفت: موضوع حوزه های علمیه بسیار اساسی در مسیر پیش روی انقلاب اسلامی است یعنی یک حوزه علمیه ماموریتی کاملا تمدنی دارد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: باید با نگاه متفاوتی روبرو شویم و رویکردمان را اصلاح کنیم تا بتوانیم تصمیمات درستی بگیریم.

 

وی تاکید کرد: حضور شبکه حوزه های علمیه خواهران در کشور یکی از کمک های بزرگ در تربیت دختر تراز اسلامی است.

 

وی با اشاره به ضرورت تعامل بین انجمن های اسلامی دانش آموزان با حوزه های علمیه خواهران گفت: حضور بانوان طلبه در مدارس باید تقویت شود. همچنین زمینه همکاری بین انجمن های اسلامی دانش آموزان با حوزه های علمیه خواهران در استان ها را باید تقویت کنیم.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: یکی از فرصت های ویژه برای نقش آفرینی طلاب در بخش خواهران و در حوزه دانش آموزی است چرا که محیط های دانش آموزی به واسطه فضای دلنشینی که دارند و با توجه به شرایط سنی پذیرش دانش آموزان در حوزه های فرهنگی و تربیتی بهتر است.

 

وی گفت: در رویارویی تمدنی و نبردی که به صورت جدی برقرار است و تکلیف اقتضا می کند جدی تر به موضوع تربیت بپردازیم، یکی از مولفه های تعیین کننده در پیروزی و شکست ما در میدان فرهنگی و اقتصادی این است که در بخش بانوان چه کرده ایم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری چالش پیش رو در جنگ تمدنی را مربوط به حوزه بانوان عنوان کرد و گفت: در مسیر پیش رو باید به سمتی حرکت کنیم که در نقطه اوج خود مستقر شود و نماز جمعه در بهترین کیفیت خود برگزار گردد.

 

وی ادامه داد: اگر شیرازه امامت را به شکل مناسبی نتوانیم ببندیم هیچ توفیقی در هیچ بخشی نخواهیم یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری تاکید کرد: اگر این شبکه که به عنوان امامت است در اقصی نقاط کشور مستقر نشود و ظرفیت هایش احصاء نشود، شاید به جلو برویم اما کامیابی نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین  حاج‌علی‌اکبری گفت: در یک تعامل قوی تر ضمن تصمیمات مرکزی در سطح میدان، ائمه جمعه یا نمایندگان ولی فقیه باید احساس کنند جایگاه حوزه علمیه خواهران متعلق به خودشان است و یکی از بازوهای اصلی آنها برای پیشبرد اهداف انقلاب است.

 

وی در پایان از حوزه های علمیه خواهران درخواست کرد تا در کیفیت بخشی نمازهای جمعه و ارتقای شبکه امامت کمک کنند.

کد خبر 1118543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha