نویسندگان حوزه دفاع مقدس پس از شهادت سردار سلیمانی پُر کارتر شدند

علیزاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۳ عنوان کتاب چاپ یا تجدید چاپ شده که شامل ۶۹ هزار تیراژ کتاب می‌شود که در ۱۰ ساله گذشته آمار بسیار بالایی را نشان می‌دهد؛ گفت: یکی از دلایل آن شهادت سردار سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، یکشنبه(۳۰ آبان) در آیین سراسری یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در گلزار شهدا برگزار شد؛ در سخنانی ابراز امیدواری کرد: برنامه ها و تلاش های هفته کتاب منجر به افزایش سرانه مطالعه در استان شود.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب " تنها گریه کن" همزمان با یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در تهران؛  اظهار کرد: در این سال ها مخصوصاً تقریظ و ستایش مکتوب کتاب سابقه دیرینه ای دارد و تقریباً از دهه شصت شاهد تقریظ مقام معظم رهبری بر برخی کتاب ها بودیم.

 

 


وی نگاه ویژه مقام معظم رهبری را حاکی از اهمیت کتاب و کتابخوانی دانست که همه باید به آن تاسی کنیم و ادامه داد: جایگاه خانواده در این زمینه مهم است زیرا اگر بخواهیم هر کاری را در جامعه نهادینه کنیم باید از خانواده شروع کنیم و رکن اصلی خانواده هم زن است.

 

 

 

علیزاده اظهار کرد: نگاه ویژه دیگر به مناسبت انتشار این تقریظ بحث توجه و نگاه مقام معظم رهبری به مادران و همسران شهدا است که با تقدیم عزیزان خود از حضرت ام البنین الگو گرفتند و در مراحل مختلف انقلاب و دفاع مقدس نقش های مهم ایفا کردند و بسترساز فعالیت های مهمی بودند و فرزندانی تربیت کردند که در راه اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند و صبر زنان و مادران و همسران شهدا بود که فرزندانشان اجازه نداند کوچکترین دست اندازی به انقلاب و نظام شود.

 

 

وی گفت: در بحث تقریظ مقام معظم رهبری در این کتاب بحث خواندن کتاب است که در فرمایشات رهبری بارها تاکید بر کتاب خواندن و خواندن کتاب خوب شده است و یکی از این دلایل معرفی کتاب خوب است امیدواریم بتوانیم با تاسی به مقام معظم رهبری در جهت ترویج فرهنگ کتاب و معرفی کتاب های خوب تلاش کنیم.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه نشر کتب مرتبط طی سالیان گذشته اتفاقات خوبی افتاده است و در حوزه وصول کتاب، چاپ و تجدید چاپ در حوزه دفاع مقدس از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 73 عنوان کتاب چاپ یا تجدید چاپ شده که شامل 69 هزار تیراژ کتاب می‌شود که در 10 ساله گذشته آمار بسیار بالایی را نشان می‌دهد.

 

 

 

 

وی افزود: یکی از دلایل آن شهادت سردار سلیمانی است که با خون خود باعث شدند نویسندگان ما در این حوزه پرکارتر شوند و در سال 99 حدود 24 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس بالغ بر 32 میلیون ریال خریداری شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1118544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha