ارتقاء فرهنگ جامعه با مطالعه محقق می شود

حجت الاسلام منصوری با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ جامعه با مطالعه محقق می شود، گفت: لازمه گرایش بیشتر مردم به امر مطالعه فرهنگ سازی در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان طارم در دیدار سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار گفت: دین، فرهنگ و تاریخ ما همواره الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی داشته و مصداق بارز آن معجزه پیامبر گرامی اسلام ،قرآن کریم این کتاب انسان ساز است.

 

حجت الاسلام مهدی منصوری با تاکید بر توجه مسئولین به مقوله کتاب و کتابخوانی یادآور شد: ارتقاء فرهنگ جامعه با مطالعه محقق می شود، و لازمه گرایش بیشتر مردم به امر مطالعه فرهنگ سازی در این زمینه است.

 

وی با اشاره به اینکه مطالعه و خواندن موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی و ... می‌شود، افزود: بسیاری از افراد این مهم را نادیده گرفته و وقت خود را صرف کتابخوانی و ارتقای خود و جامعه نمی‌کنند اما باید تاکید کرد کتاب منبع با ارزشی از اطلاعات غنی بوده و خواندن کتاب موجب افزایش دانش و اطلاعات خواهد شد.

 

در ادامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان طارم ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار  و همچنین ارائه گزارشی از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخانه های عمومی یکی از کانون‌های ارتقای فرهنگی جامعه هستند و توجه به این نهاد زمینه ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

منوچهر شعبانی بیان کرد: کتاب امتیاز و افتخاری دارد که هیچ رسانه دیگری ندارد، کتابی که قوی ترین منطق و برهان و اندیشه زلال را در خود جای داده، همانا قرآن کریم است.

 

گفتنی است در پایان دیدار،غبارویی گلزار شهدا های گمنام شهرستان با حضور امام جمعه و مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان و کارکنان انجام شد.

کد خبر 1118614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha