کتابخانه‌های برتر مساجد گیلان تجلیل شدند

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد از برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران برتر کتابخانه‌های مساجد گیلان خبرداد و گفت: در این مراسم از ۸ کتابخانه برتر استان تجلیل شد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در کانون‌های مساجد گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهارداشت: هم اکنون ۱۸۰ باب کتابخانه در مساجد گیلان در حال خدمات رسانی به دوستداران کتاب و کتابخوانی هشتند که نیازمند توجه و حمایت ویژه هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد مساجد استان کتابخانه به دو صورت باز(در شبستان مسجد) و بسته( مخزن دار) هستند افزود: متاسفانه کتابخانه‌های مساجد با توجه به استقبال نوجوانان و جوانان از این اماکن، از اعتبارات فرهنگی استانی برخوردار نبوده و هیچ حمایتی دریافت‌ نمی‌کنند.

 

وی با بیان اینکه همزمان با هفته کتاب، کتب مفید و خوبی از سوی کانون‌های مساجد به اعضای کتابخانه با اجرای طرح شنبه‌های کتاب معرفی شد افزود: ویژه برنامه‌های متنوعی در این ایام در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا و اعضای کتابخانه‌ها از آن بهره مند شدند.

 

رضوانی‌نژاد از برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران برتر کتابخانه‌های مساجد استان خبرداد و بیان کرد: در این مراسم از ۸ کتابخانه برتر استان تحت عنوان کتابدار نمونه، مولف کانونی و کانون برتر رواق کتاب تجلیل شد.

 

وی فعالیت کتابخانه‌های مساجد را عاملی مهم در گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه برشمرد و اعلام کرد: در این مراسم کانون زینبیه(س) روستای خشکرودبار صومعه سرا، کانون رقیه خاتون(س) روستای استخر بیجار آستانه اشرفیه،کانون زینبیه(س) خشکرودبار صومعه سرا، کانون حضرت ابوالفضل العباس(ع) رودبار و کانون‌های امام جواد(ع)، کانون انصارالحسین(ع)، کانون نورالمبین و کانون امام علی(ع) رشت تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1118632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha