یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در کرمان+تصاویر

همزمان با آیین سراسری یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن»؛ مراسمی در گلزار شهدای کرمان با رونمایی از تازه های نشر دفاع مقدس و تجلیل از تعدادی ناشر و نویسنده این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد گروئی، یکشنبه(۳۰ آبان) در آیین سراسری یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در گلزار شهدا برگزار شد؛ آثار نویسندگان و ناشران دفاع مقدس را زنده نگهداشتن یاد شهدا دانست که به فرموده مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست.

 

 


 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: این کتاب‌ها خوراک معنوی برای مردم می‌شود و رسالت بنیاد شهید کار فرهنگی است و در راستای ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و معرفی سیره اخلاقی شهدا با راه‌اندازی دفتر پژوهش و تحقیقات که بعدها تبدیل به اداره کل اسناد و و انتشار شد؛ فعالیت تدوین و چاپ کتاب حوزه ایثار و شهادت را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

وی با بیان اینکه در استان کرمان این فعالیت از سال 1375 با چاپ مجموعه‌ای با عنوان فرزانگان آسمان شهادت و خاطره شهدای معلم استان شروع شد؛ اظهار کرد: تاکنون 86 کتاب به صورت مستقل یا با همکاری دیگر نهادها چاپ شده است.

 

 

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: وصایا و خاطرات شهدا در 20 جلد کتاب جمع‌آوری شده که امروز جلد پنجم رونمایی می‌شود.

 

 

در این مراسم ضمن رونمایی از تازه های نشر حوزه دفاع مقدس در استان؛ از تعدادی ناشر و نویسنده این حوزه نیز تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1118644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha