خدمات بسیجیان مسجد جامع ولیعصر(عج) در محرومیت‌زدایی از جازموریان؛ از بنای مسجد و مدرسه تا رونق سفره‌ها

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به خدمات ارایه شده از سوی جوانان بسیجی مسجد حضرت ولیعصر(عج) به محرومان، گفت: فعالیت‌های خودجوش جوانان این مسجد گامی در جهت محرومیت‌زدایی و رونق فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، مسجد جامع ولیعصر(عج) در شهرک شهید محلاتی، انتهای بزرگراه امام علی(ع) و در حاشیه بلوار ارتش قرار دارد. این مسجد در میان مساجد تهران جزو مساجد نسبتاً فعال‌ محسوب می شود، پایگاه بسیج این مسجد یکی از پایگاه های بسیج فعال است که در محورهای فرهنگی، ورزشی، خدمت رسانی به محرومان و تشکیل گروه جهادی خدمات گسترده ای در تهران و مناطق حاشیه ای شهر ارایه می دهد. جوانان بسیجی این مسجد معین خدمت رسانی به منطقه جازموریان جنوب کرمان هستند و در طول شش سال گذشته از ساخت مسجد، مدرسه و درمانگاه تا اشتغال زایی در این منطقه خدمات ارایه داده اند. 

 

حجت الاسلام «ابوالقاسم علیزاده»، در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های جهادی جوانان بسیجی مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک شهید محلاتی در خدمت رسانی به مردم و محرومان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد حضرت ولیعصر(عج) معین منطقه محروم جازموریان در جنوب شرق کرمان است، از شش سال گذشته تاکنون خدمات گسترده ای به مردم این منطقه از سوی گروه جهادی و پایگاه بسیج مسجد در این منطقه ارائه شده است که احداث 12 مسجد و مدرسه، آزمایشگاه و بهداری بخشی از این خدمات است.

 

امام جماعت مسجد جامع ولیعصر(عج) در شهرک شهید محلاتی بیان کرد: در کنار ساخت مسجد و مدرسه برنامه های فرهنگی و آموزشی نیز برای اهالی این منطقه توسط گروه جهادی و پایگاه بسیج تدارک دیده شده و برای دانش آموزان نیازمند بسته های فرهنگی همچون نوشت افزار مدرسه تهیه شده است،همچنین، یک خوابگاه 120 نفره برای دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در این روستا بنا کردیم تا دانش آموزانی که از مناطق دور برای تحصیل در این مدرسه حضور می یابند، از ظرفیت خوابگاه نیز استفاده کنند. ضمن اینکه برنامه های قرآنی نیز برای اهالی جازموریان اجرا می کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطر نشان کرد: ذبح 10 گوسفند و توزیع گوشت قربانی در چند ماه گذشته میان خانواده های محروم، ارایه ایده هایی برای بهبود وضعیت کشاورزی و تعامل و همکاری با دستگاه ها و سازمان های مختلف برای رونق کشاورزی در این منطقه از دیگر اقداماتی بوده است که به همت جوانان بسیجی مسجد حضرت ولیعصر(عج) صورت گرفته است، علاوه بر خدمات ارایه شده در منطقه جنوب کرمان، جوانان مسجدی به عده ای از شیعیان پاکستانی که اطراف تهران ساکن هستند، در محورهای تعمیر منازل و اهدای مایحتاج ضروری آنها خدمات ارایه می دهند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ به فعالیت های خیاط‌خانه مسجد حضرت ولیعصر(عج) نیز اشاره کرد و گفت: پس از بحران کرونا در خیاط‌خانهای که به همت بسیج خواهران در مسجد به منظور آموزش و دوخت لباس راه اندازی شده بود، اقدام به تولید ماسک و توزیع آن در میان مردم کردیم. در ابتدای بحران کرونا تولید ماسک در این خیاط‌خانه در چند شیفت کاری انجام و در سطح شهرک شهید محلاتی به صورت رایگان و یا به قیمت مناسبت عرضه شد و نیز بخشی از ماسک های تولید شده در مسجد در اختیار خانواده های مدافعان حرم فاطمیون قرار گرفت و اکنون نیز تولید ماسک در این خیاط‌خانه ادامه دارد.

 

وی به کمک به مردم سیل‌زده در استان لرستان نیز اشاره کرد و گفت: با کمک نمازگزاران مسجد و با هدف‌گزاری انجام شده گروه جهادی مسجد متشکل از جوانان مسجد، معین یکی از روستای سیل زده استان لرستان شدند و با حمایت دولتمردان و جانمایی، در ساخت منزل برای آنها وارد عمل شدند. جوانان پایگاه بسیج مسجد و گروه جهادی علاوه بر خدمت رسانی به محرومان مناطق معین، به افراد نیازمند حاشیه تهران نیز در توزیع کمک های مومنانه  و تهیه جهیزیه فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: در کنار این فعالیت ها، مشاوره ازدواج هم به جوانان در مسجد ارائه می شود تا از این طریق حلقه وصلی میان کسانی که تشکیل کانون زندگی می دهند، باشیم و آنها هم از مشاوره های کارشناسان ما استفاده کنند،

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) در شهرک شهید محلاتی به دیگر فعالیت های پایگاه بسیج برادران و خواهران در مسجد اشاره کرد و گفت: فعالیت های این پایگاه های  بسیج با رویکرد جوانان و نوجوانان انجام می شود و تلاش ما دراین راستا است که این گروه های سنی را تشویق و ترغیب به فعالیت در مسجد کنیم، یکی از رویکردهای مسجد ما جوان‌گرایی است چنان که 50 درصد اعضای هیات امنای مسجد از نیروهای جوان هستند و این خود دلیلی بر موفقیت مسجد در عرصه های مختلف شده است. همواره مسجد ما به عنوان یکی از مساجد پویا و بانشاط شناخته می شود به طوری که بسیاری از فعالان جوان پایگاه بسیج مسجد در کنکور سراسری هم رتبه های خوبی کسب می کنند.

 

وی فعالیت مهد کودک مسجد با رویکرد قرآنی را یکی دیگر از بخش های مسجد معرفی و خاطرنشان کرد: مهد کودک این مسجد بیش از ۱۲ سال سابقه فعالیت با رویکرد قرآنی دارد و با استقبال خانواده ها روبرو است، در بحث ورزشی نیز سعی کردیم با به‌روز ترین امکانات ورزشی زمینه حضور نوجوانان و جوانان در فعالیت های ورزشی را در مسجد فراهم کنیم و همین موجب شده است که بچه های مسجد در مسابقات ورزشی صاحب مدال شوند.

 

کد خبر 1118648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha