آغاز فعالیت حضوری مدارس استان مرکزی از یکم آذرماه

حسین آبادی گفت: مدارس استان مرکزی از یکم آذر ماه فعالیت های خود را به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «بهرام حسین آبادی» با اشاره به شرایط استان مرکزی از نظر کرونا و تصمیمات اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس در این ایام در جمع خبرنگاران، گفت: تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم این استان از یکم آذرماه جاری به‌صورت حضوری فعالیت خود را آغاز می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت سلامت دانش آموزان و مربیان بیان کرد: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی اندیشیده شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید در فرآیند یادگیری چهره به چهره در کلاس درس حاضر شوند، بیان کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با تصمیم شورای مدارس، کلاس‌های ۲۶نفره به ۲ گروه و کلاس‌های ۳۶ نفره برای حضور در مدارس به سه گروه تقسیم می شوند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دانش آموزان گروه نخست پس از حضور در مدارس، آموزش را به‌صورت حضوری و گروه دوم در منزل به‌صورت برخط پی می‌گیرند، ادامه داد: همزمان از آموزش کلاس‌های مدارس استان مرکزی بهره‌مند می شوند.

 

حضور دانش آموزان به صورت یک روز در میان

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد دانش‌آموزان این استان از فردا(اول آذرماه) یک روز در میان در مدارس حضور خواهند یافت، افزود: بقیه به‌صورت برخط و غیرحضوری در کلاس‌های آموزش و پرورش استان حضور می‌یابند.

 

حسین آبادی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت مدارس روستایی و هنرستان ها نیز اشاره کرد و گفت: مدارس روستایی، دروس عملی هنرستان‌ها و آغاز فعالیت مدارس پایه دوم متوسطه از پانزدهم آبان ماه جاری در این استان آغاز می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ۹۰ هزار دانش آموز از ابتدای سال جاری تاکنون به‌صورت حضوری از آموزش‌های مدارس استان بهره‌مند شده‌اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: ۱۴۰ هزار دانش‌آموز استان مرکزی نیز از ابتدای آذرماه جاری بر اساس گروه‌بندی مدارس، رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی به صورت حضوری در مدارس این استان حضور می‌یابند و امید است هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس و حضور با آرامش دانش آموزان در کلاس های درس باشیم.

کد خبر 1118654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha