قدرت مدیریت و نظارت برای تنظیم بازار خراسان جنوبی افزایش یابد

ملانوری با تأکید بر اینکه باید قدرت مدیریتی و نظارتی برای تنظیم بازار استان را افزایش دهیم، گفت: خوشبختانه در انبارها ذخیره کالای اساسی به اندازه کافی موجود است و نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۳۰ آبان) در کارگروه تنظیم بازار استان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: موضوع بازار و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از مهمترین شعارهای دولت سیزدهم است و در همین راستا کارگروه تنظیم بازار در استان ها تشکیل شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: وضعیت بازار خراسان جنوبی و تنش های آن نسبت به سایر استان های سطح کشور به خاطر مراعات بازاریان و مردم کمتر  و آرامش مناسبی حاکم است اما عادی‌انگاری و عدم مدیریت و نظارت می تواند وضعیت بازار را متلاطم کند.

 

وی با بیان اینکه رونق و نشاط بازار و کسب و کار تابع عرضه و تقاشا است، ادامه داد: برای افزایش رونق باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و کالاها نیز با قیمت مناسبی در دسترس جامعه باشد.

 

ملانوری بر جلوگیری از فساد در بازار تأکید کرد و افزود: احتکار، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه توزیع، نشاط را از بازار می گیرد و تنش ایجاد می کند لذا باید قدرت مدیریتی و نظارتی برای تنظیم بازار را افزایش دهیم.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کار ما در ستاد تنظیم بازار این است که تدابیر استانی بیندیشیم و وابسته به مصوبات ملی نباشیم.

 

وی با اشاره به اهمیت تولیدکننده، مصرف‌کننده و حمل و نقل در تنظیم بازار، تصریح کرد: در همین راستا سه کارگروه با عناوین «برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای حمایت از تولید»، «برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای ثبات بازار با جهت‌دهی به سمت حمایت از مصرف‌کننده» و «برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم در رابطه با حمل و نقل و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی» در استان تشکیل شده است که در این گروه‌های کاری با استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان در هر حوزه، برای تنظیم بازار برنامه‌ریزی می‌ شود.

 

ملانوری با تأکید بر اینکه حمایت از تولیدات داخل استان باید مورد توجه اشخاص و دستگاه های اجرایی قرار بگیرد، گفت: خوشبختانه در انبارهای سطح استان ذخیره کالای اساسی به اندازه کافی موجود است و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به شرایط استان و وجود مرغ گرم، در حال حاضر نیازی به توزیع مرغ منجمد نیست، افزود: در بحث گوشت قرمز نیز باید میزان مصرف بازار استان تضمین شود و جهاد کشاورزی موظف است خروج دام و بازار گوشت استان را مدیریت کند.

 

 

کد خبر 1118667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha