پیش بینی افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه های آینده

جرجانی گفت: طی ماه های آینده افزایش قیمت گوشت قرمز با توجه به خروج دام سبک و سنگین از استان پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (۳۰ آبان) در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: بیش از ۶۱ هزار ۵۰۰ مورد بازرسی از سطح بازار استان از ابتدای امسال صورت گرفته که در این خصوص هزار و ۸۸ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ارزش پرونده‌های تخلف در این مدت ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

 

وی ادامه داد: در حوزه آرد و نان هشت هزار و ۴۷۳ فقره بازرسی انجام شد که در این راستا ۲۰۷ پرونده تخلف به دلیل کم فروشی، فروش آرد دولتی و تعطیلی یک شیفت نانوایی به ارزش ۵۷۵ میلیون تومان تشکیل شده است.

 

جرجانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۹ واحد انبار فعال در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام شده است، افزود: تاکنون تعداد فعالان استان در سامانه جامع تجارت ۲ هزار و ۵۴۲ نفر و میزان فروش نیز  ۳۳ میلیارد ریال بوده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به وضعیت قیمتی برخی کالاها اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه عدس هشت درصد، مرغ ۲۰ درصد، سیب‌زمینی ۱۵۶درصد، گوشت گاو چهار درصد، برنج هندی ۲۱ درصد و پیاز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 

وی بیان کرد: طی ماه های آتی افزایش قیمت گوشت قرمز با توجه به خروج دام سبک و سنگین از استان پیش بینی می شود.

 

«احمد بیکس» مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۷۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که ۲۸ تا ۳۰ تن تخم مرغ مصرفی استان است و مابقی تولید به سایر استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

 

وی بیان کرد: قیمت مصوب تخم‌مرغ در استان کیلویی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و این قیمت در خراسان‌جنوبی به نسبت برخی نقاط کشور مناسب‌تر است.

 

بیکس از اختصاص ۲۵۰ تن برنج سهمیه آذر ماه به استان خبر داد و بیان کرد: در آبان ماه نیز ۳۵۰ تن برنج و ۵۷۱ تن روغن نباتی در خراسان جنوبی توزیع شده است.

کد خبر 1118670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha