حرکت ستاد فهما در حوزه کتاب ستودنی است/ از طرح‌های کتابخوانی مساجد حمایت می‌کنیم

احمدوند با بیان اینکه حرکت ارزشمند ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ترویج کتابخوانی ستودنی است، گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح‌های کتابخوانی مساجد حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «یاسر احمدوند» در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد که امروز (یکشنبه، 30 آبان ماه) در مسجد امام حسین (ع) واقع در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد با بیان اینکه حرکت ارزشمند ستاد فهما در برگزاری جشنواره کتاب بچه های مسجد قابل تقدیر و حاصل تلاش دوستان عزیز ما به ویژه حاج آقا دکتر ارزانی بوده است، گفت: ان‌شاءالله این جشنواره مهم بتواند اثرات خود را در جامعه ارزشی و مقدس ما بر جای بگذارد.

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متاسفانه حدود 20 میلیون نفر از افراد باسواد بالای 15 سال در جامعه ما اصلا مطالعه نمی کنند و این آمار بسیار وحشتناک است. وظیفه همه ما تلاش برای ترویج کتابخوانی در کشور است و قطعا مساجد از مهمترین پایگاه ها در این زمینه هستند.

 

وی اضافه کرد: اگر بزرگان و دست اندرکاران و مدیران مساجد همچون امام جماعت، امنا و همه کارگزاران مساجد در حوزه کتابخوانی پیشگام باشند، قطعا دیگران از آنها الگو می گیرند. طرح های خوبی در مساجد در زمینه کتابخوانی انجام شده است و ما در وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی این وزارتخانه مفتخریم که هر کاری که  لازم باشد در این زمینه انجام دهیم.

 

احمدوند تاکید کرد: ما مفتخریم که پیرو دینی هستیم که در اولین مقابله خود با جبهه کفر و شرک پیامبر(ص) آن شرط آزادی اسرا و دشمنان را این قرار دادند که آن اسرا بی سوادان را آموزش دهند. چنین دینی این درس مهم و آموزه مهم را دارد و چنین دینی خواندن درس مهم آن حتی در میدان جنگ است اما اکنون متاسفانه پیروان این دین آمار خوبی در زمینه مطالعه ندارند. ما باید به بزرگان دین خود تاسی کنیم و با کتاب مانوس شویم.

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما در این معاونت هرچه از دستمان بر می آید و در حال تدارک برنامه های خوبی در حال توسعه فرهنگ کتابخوانی هستیم. مقام معظم رهبری در یک جلسه فرمودند هر کاری که از دست من برمی آید برای توسعه کتابخوانی بفرمایید انجام دهیم، حتی اگر لازم است در جلسه ای کتابی را معرفی کنیم و آن کتاب در پایان آن جلسه میان حضار توزیع شود.

 

احمدوند در پایان خاطرنشان کرد:‌وقتی مقام معظم رهبری چنین اهتمامی به کتاب دارند ما نیز باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم. ما باید بررسی کنیم در حوزه کتابخوانی مساجد چه کردیم هر کاری که لازم است در این زمینه انجام دهیم.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1118675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha