حمایت مالی و فرهنگ سازی در حوزه ایثار و شهادت کم است

سردار ملکی از جمع آوری پنج هزار ساعت مصاحبه رزمندگان و خانواده‌های شهدای استان خبر داد و گفت: ظرفیت تدوین کتاب برای بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰شهید استان در این خطه وجود دارد باید با حمایت مالی از نویسندگان و ناشران حوزه دفاع مقدس، به رونق این حوزه کمک کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ سردار «عبدالله ملکی» امروز(۳۰آبان) در آئین رونمایی از تقریظ رهبری برکتاب تنها گریه کن وکتب دفاع مقدس به همراه تجلیل از خانواده معظم شهدا، نویسندگان و ناشران حوزه دفاع مقدس و برگزیدگان مسابقات کتابخوانی که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع اهل بیت(ع) ساری برگزارشد، اظهار کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم، به‌عنوان خادم شهدا می‌گویم باید در جنگ فرهنگی از میراث بزرگ فرهنگی با شعار هر رزمنده، هر شهید و هر خانواده شهید یک کتاب! باید سربلند باشیم.

 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود:خانواده و رزمندگان می توانند برای شهدا کتاب بنویسند، ۴۰۰ کتاب در این حوزه کار بزرگی نیست در این حوزه عقب هستیم.

 

 

سردار ملکی خطاب به نماینده ولی فقیه ایشان را پدر معنوی استان دانست و گفت: نباید فقط شرمندگی بماند، در استان در حوزه کتاب منابع تعریف نمی‌شود، برخی منابع مغفول مانده و استخراج نشد.

 

 

وی تصریح کرد: در یک سری حوزه‌ها منابع سرشاری وجود دارد، برای حوزه کتاب که هر کدام یک سند هستند در کنار سینما و فیلم‌سازی باید ردیف بودجه جداگانه‌ای در نظر گرفته شود، ساختار وجود دارد، نیروی انسانی موجود است.

 

 

سردار ملکی گفت: ما نباید منتظر باشیم دولت به ما کمک کند، در استان مازندران همه چیز وجود دارد، نهادهای فرهنگی آماده هستند، نیروی انسانی قوی و پژوهشگران با عشق و با ذوق آماده هستند، از کلام خانواده‌های شهدا استقبال می‌شود به شرطی درک و فهم کار وجود داشته باشد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان سازمان برنامه و بودجه، ردیفی برای چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس در نظر بگیرند، امروز که هستیم اوضاع این است فردا که نیستیم آینده چه می‌شود خدا می‌داند، مقام معظم رهبری در حوزه کتاب مباحث زیادی مطرح کردند.

 

 

سردار ملکی تصریح کرد: بحث توزیع کتاب شهدا و رزمندگان از مشکلات این حوزه است مردم توقع دارند رایگان توزیع شود، این صحیح نیست چرا که پروسه چاپ کتاب هزینه بر است، البته یک سری خیرین در این حوزه قبول زحمت می‌کنند، اعتبارات دولتی هم باید مشخص شود تا این حوزه را تقویت کنیم، در استان مازندران کمیته کتاب کم داریم.

 

 

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از جمع آوری پنج هزار ساعت مصاحبه رزمندگان و خانواده‌های شهدا به همت کنگره شهدای استان و اداره‌کل حفظ آثار خبر داد و اذعان کرد: تمرکز بر روی ساخت فیلم سینمایی برای یک شهید شاخص نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

 

 

کد خبر 1118702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha