مدیریت شهری صاحبان اندیشه اصفهانی را ماندگار کنند/ حفظ میراث فرهنگی در برابر تهدیدها

ریاحی گفت: مدیریت شهری صاحبان اندیشه اصفهانی را با نامگذاری معابر و معرفی آنان ماندگار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدحسین ریاحی« با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به ظرفیت های بلند این شهر تاریخی اظهارداشت: شخصیت های بزرگ تاریخی در این شهر پرورش یافته و بزرگ شده اند.

 مورخ و پژوهشگر اصفهان افزود: باید نام و اندیشه های بلند این بزرگان در حوزه های معارف اسلامی، فلسفه، معماری، علم و دانش و تاریخ در شهر ماندگار شود که نامگذاری معابر و بزرگداشت آنان توسط مدیریت شهری لازم است.

 

وی از بی نام و نشان ماندن برخی از این شخصیت ها انتقاد کرد و ادامه داد: بسیاری از این شخصیت ها در جامعه امروز ما فراموش شده اند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

ریاحی خاطرنشان کرد: اصفهان مهد پرورش شخصیت های بزرگ و دولت های مهم بوده و خط سیر توسعه کشور و جامعه شیعی در بسیاری از موارد از اصفهان آغاز شده است.

 

وی تخته فولاد اصفهان را نیز گنیجیه مهمی در سطح ملی و بین المللی به سبب مقبره بزرگان این شهر یاد کرد و اذعان داشت: بسیاری از بزرگان این شهر در این منطقه به خاک سپرده شده اند.

 

*حفظ میراث فرهنگی در برابر تهدیدها

 

ریاحی با اشاره به ظرفیت بالای میراث فرهنگی کلانشهر اصفهان گفت: حفظ میراث فرهنگی در برابر تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی لازم است.

وی به مدیریت شهری توصیه کرد تا ستاد بحرانی خاص این مناطق برنامه ریزی و راه اندازی کند تا اینکه به واسطه این اتفاق آثار تاریخی در برابر حوادث حفظ شود.

استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیت اصفهان در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: حفظ این مجموعه ارزشمند ضرورت دارد.

کد خبر 1118724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha