کمک ۹۰ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به محرومان خوزستان

شیبه از جمع‌آوری و ارائه ۹۰ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری جهت کمک و خدمات به محرومان استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌شود اظهار کرد: تاکنون 250 مرکز نیکوکاری در استان دایر شده که برخی از این مراکز تخصصی فعالیت دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: تاکنون چند مرکز نیکوکاری در حوزه اشتغال، مسکن و حوزه حقوقی با همکاری حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد در استان ایجاد شده است.

 

وی اضافه کرد: تشکیل مراکز تخصصی برای نظام‌مند کردن ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی و کمک به رفع موانع، مشکلات و تنگناهای فضای کسب و کار مددجویان به واسطه‌ امکانات و توانمندی‌های کارآفرینان نیکوکار بوده است.

 

شیبه هدف از از تاسیس و گسترش این مراکز را واگذاری کار مردم به مردم دانست و تصریح کرد: این مرکز با امکان معرفی نیازمند از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد برای بهره‌مندی از مزایای ویژه فعالیت می‌کند.

 

وی میزان درآمد مراکز نیکوکاری خوزستان در نیمه نخست سال جاری 90 میلیارد تومان بوده که به نسبت سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: این مرکز با امکان معرفی نیازمند و مددجو از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد برای در نوبت تحت حمایت قرارگرفتن و بهره‌مندی از مزایای ویژه اعم از کمک‌های درمانی، تامین مسکن و اجاره بها، کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه، هزینه تحصیلی و سبد کالا افتتاح می‌شود.


وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با عناوین محله‌ای و تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی و زکات و بر اساس نوع نیازهای مددجویان در حال فعالیت هستند اذعان کرد: در نظر داریم به‌زودی مرکز نیکوکاری متنوع و متفاوتی ویژه خانوارهای نیازمند راه‌اندازی کنیم.

 

شیبه یاد آور شد: تلاش داریم در تمامی محله‌ها به‌خصوص مناطق محروم، مراکز نیکوکاری تخصصی متناسب با نیاز هر منطقه با مشارکت مردم را راه‌اندازی کنیم تا ضمن رفع مشکلات نیازمندان، به رونق اقتصادی این مناطق نیز کمک شود.

 

کد خبر 1118780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha