بنزین و گازوئیل یورو ۴ در همه کلانشهرها توزیع می شود

ویس کرمی با بیان اینکه در همه کلانشهرها بنزین و گازوئیل یورو۴ توزیع می شود، گفت: بر اساس قانون موظف بودیم در ۱۶۳ جایگاه سوخت در راه های مواصلاتی، بنزین و گازوئیل یورو۴ توزیع کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، کرامت ویس کرمی، مدیر شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی ایران شب گذشته (یکشنبه 30 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در همه کلانشهرها بنزین و گازوئیل یورو4 توزیع می شود.

 

وی افزود: بر اساس قانون موظف بودیم در 163 جایگاه سوخت در راه های مواصلاتی، بنزین و گازوئیل یورو4 توزیع کنیم اما اکنون در 400 جایگاه به ویژه در حومه کلانشهرهایی مانند تهران این کار را انجام می دهیم.

 

بنابراین گزارش، محمدباقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا نیز در این برنامه با بیان اینکه چطور زمانی که شرایط مناسب است مسأله آلودگی هوا فراموش می شود اما با آغاز فصل سرما و اوج گیری آلودگی هوا همه به فکر قانون هوای پاک می افتند، افزود: پلیس در بین سازمان های مسئول قانون هوای پاک بیشترین سهم را اجرا کرده است.

 

سلیمی با بیان اینکه از سال 96 تا به امروز 23 میلیون و 500 هزار برگ جریمه به دلیل نداشتن معاینه فنی صادر شده است، افزود: کسانی که آیین نامه جدید قانون هوای پاک را در روزهای پایانی دولت گذشته تصویب کردند به مسأله آلودگی هوا واقع بینانه نگاه نکردند.

 

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اشاره به اینکه اکنون 86 درصد اتوبوس های شهری کشور فرسوده هستند که اگر به ما تکلیف کنند فردا جلوی تردد همه آنها را می گیریم، افزود: بحث سن فرسودگی خودروها در رأی دیوان عدالت اداری و آیین نامه جدید دولت مخدوش شد و اکنون سن فرسودگی برای خودروها نداریم و آنها می توانند با گرفتن معاینه فنی سال های سال تردد کنند.

 

سلیمی با بیان اینکه 12 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که 92 درصد آنها کاربراتوری هستند، گفت: آیا با جریمه 200 هزار تومانی می توان مشکل این موتورسیکلت ها را حل کرد یا دولت باید برای نوسازی و جایگزینی آنها اقدام کند.

کد خبر 1118807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha