گیلان با ۳ هزار برنامه متنوع به استقبال هفته بسیج رفت

کوثری با اشاره به اینکه بیش از سه هزار برنامه برای هفته بسیج در سراسر گیلان تدارک دیده شده است گفت: در همین راستا ۲۰ هزار بسیجی در نمایش اقتدار شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سرهنگ پاسدار «الیاس کوثری» شامگاه (یکشنبه، 30 آبان) در برنامه گفت‌وگوی خبری ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چهار راهبرد محوریت جوانان، امید به آینده، جهش در پیشرفت و مدیریت جهادی را عامل تحقق دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی بیان فرمودند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان محرومیت‌زدایی، اشتغال خرد، ازدواج آسان، ساخت مسکن محرومان و برگزاری رزمایش‌ مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را از محورهای فعالیت بسیج عنوان کرد و افزود: در حوزه طرح مسکن محرومان و در فاز نخست آن هزار واحد مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی سپاه قدس آماده و به مددجویان و گروه‌های هدف کمیته امداد واگذار شد.

 

کوثری با بیان اینکه در فاز دوم نیز 700 واحد مسکن محرومان آماده و تحویل داده شده از آماده‌سازی و تحویل 41 واحد مسکونی دیگر در هفته بسیج امسال خبر داد و گفت: 300 واحد مسکونی هم در قالب طرح مددجویان کمیته امداد آماده و تحویل متقاضیان در سراسر استان گیلان شد همچنین تعمیر و مرمت 210 واحد مسکونی را اجرایی کردیم.

 

*مرمت و ساخت 10 باب مسجد در گیلان

وی آماده کردن و ساخت 78 واحد مسکونی در منطقه سیل‌زده گمیشان استان گلستان همراه با امکانات اولیه توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان را متذکر شد و ابراز داشت: در زلزله سی‌سخت هم 9 واحد مسکونی را تقبل کردیم علاوه بر اینها در سال 1400 به غیر از اهدای جهیزیه بسیج سازندگی کار مرمت و ساخت 10 باب مسجد را انجام داد.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان فرمان مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این راستا بسیج سازندگی ابتدا تیم اندیشه‌ورز را فعال و مشاغل خرد و زودبازده را مورد شناسایی قرار داد تفاهمنامه‌ای هم با اداره کل فنی و حرفه و جهاد کشاورزی با هدف آموزش رایگان و ارزان منعقد کرد.

 

کوثری با بیان اینکه بسیج سازندگی تفاهمنامه‌ای با سازمان تعاون روستایی و صنعت،معدن و تجارت برای صدور مجوزات امضاء کرده است یادآور شد: بعد از این مرحله بسیج سازندگی سپاه با تسهیلاتی که از بانک‌ها می‌گیرد به مددجویان و سایر علاقمندان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌کند تا اشتغال ارزان و زودبازده ایجاد شود.

 

وی طرح همگام با کشاورز را از دیگر طرح‌های در دست انجام بسیج اعلام کرد و اظهار داشت: در این طرح با هدایت مهندسان کشاورزی بسیج سازندگی سپاه آزمایش خاک اراضی کشاورزی انجام می‌گیرد تا کمبودهای خاک مشخص شود سپس با دادن مشاوره به کشاورزان و توزیع کود و سموم مورد نیاز برنامه افزایش تولید و بهبود کیفیت دنبال شد.

 

*افزایش 20 درصدی محصول با اجرای طرح همگام با کشاورز 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از افزایش 20 درصدی محصول در اراضی شالیکاری که طرح همگام با کشاورز در آن اجرا شد خبر داد و تصریح کرد: همچنین در حوزه سلامت و بهداشت، بسیج جامعه پزشکان سپاه قدس گیلان به علت شیوع کرونا از همان ابتدا ورود کرد و کمک‌های زیادی را به کادر درمان و تهیه لوازم بهداشتی داشت.

 

کوثری در ادامه با تاکید بر اینکه تا به امروز بسیج و سپاه رسما وظیفه‌ای در حوزه نظارت بر بازار را نداشته است عنوان کرد: هفته پیش معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس بسیج سازندگی کشور با هدف استفاده از ظرفیت بسیج در این حوزه توافقنامه‌ای منعقد کردند از طرفی در گیلان جلسه‌ای مشترک بین ادارات صمت‌، جهاد کشاورزی، تعزیرات و بسیج با همین هدف برگزار شد.

 

* شرکت 20 هزار بسیجی گیلان در نمایش اقتدار 

وی مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج استان گیلان را برشمرد و با اشاره به اینکه بیش از سه هزار برنامه برای این مناسبت در سراسر استان تدارک دیده شده است ابراز داشت: شرکت 20 هزار بسیجی در نمایش اقتدار، برگزاری بیش از 50 یادواره شهدا، برنامه تلویزیونی شکوفه‌های وصل، گلباران مزار شهدا و برنامه رادیویی مدرسه عشق از جمله این برنامه‌ها است.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان رزمایش جهادگران بسیجی را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج در استان دانست و خاطرنشان کرد: توزیع 14 هزار بسته معیشتی، سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری میزهای خدمت، اهدای جهیزیه به نوعروسان و ویزیت رایگان هم جزو برنامه‌هایی است که برای امسال تدارک دیده شده است.


 

کد خبر 1118812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha