نیازهای فرهنگی دانش آموزان نباید مغفول بماند/ نقش اثرگذار رقابت های سالم

مرتضوی در شورای آموزش و پرورش و تجلیل از برگزیدگان دانش آموزی گفت: نیازهای فرهنگی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و در رشته های مختلف نباید مغفول بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازاصفهان‏، سید «رضا مرتضوی« در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که توام با تجلیل از برترین های جشنواره قرآن و عترت بود اظهارداشت: یکی از دغدغه های مهم امروز جامعه توجه به نیازهای فرهنگی و پرورشی دانش آموزان است که به دلیل کرونا و فعالیت غیرحضوری گاهی کم رنگ می شود.

 

استاندار اصفهان افزود: نیازهای فرهنگی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و در رشته های مختلف نباید مغفول بماند بلکه با مدل های نوین و برگزاری رویدادها و نشست های تخصصی مورد توجه و دستاوردهای آن نیز رصد شود.

 

وی رشد تربیتی و فرهنگی و توجه به هویت را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: توجه به نیازهای فرهنگی و تقویت هویت ملی و دینی نوجوان باعث پیشرفت آینده او در حوزه های مختلف خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی و پرورشی به رشد فکری افراد کمک می کند، تصریح کرد: با توجه به تحریف و انحرافات برنامه ریزی شده غرب تمرکز بر این حوزه لازم است و هر آنچه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری و برنامه ریزی می کنیم آینده کشور را تضمین خواهد کرد.

 

وی با اشاره به هفته بسیج خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی و تشکیل این لشگر در سازندگی و پیشرفت جامعه موثر بوده و چنین جریان در حمایت از مستضعفین و گره گشایی از مشکلات کارآمد بوده است.

 

*نقش اثرگذار رقابت های سالم

 

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه در دوران کرونا فعالیت های آموزشی دچار کاستی ها و مشکلاتی شد، افزود: باید تلاش شود این دغدغه ها رفع و غنای آموزشی تقویت شود.

وی به تجلیل از برترین های جشنواره های مختلف آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نقش اثرگذار رقابت های سالم را نباید فراموش کرده و تصمیم گیری برای برگزاری چنین برنامه هایی لازم است.

 

مرتضوی اضافه کرد: چنین برنامه هایی نیز برای خانواده ها نیز می تواند اجرا شود که البته تهیه بسته های آموزشی و آگاهی بخشی برای مهارت افزایی به پدر و مادرها لازم است.

وی یادآورشد: دانش آموزان برتر در رشته های مختلف در سطوح مختلف مدرسه، شهری، شهرستانی و استانی تجلیل شوند تا الگویی برای دیگران باشند.

کد خبر 1118826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha