بهره برداری از فضاهای آموزشی در جهت پرورش دانش آموزان ضروری است

زیویار با اشاره به اهمیت توجه به تربیت دانش آموزان، گفت: استفاده مطلوب را از امکانات و فضاهای آموزشی و پرورشی در جهت رشد دانش آموزان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار» امروز در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: با توجه به شرایط ناشی از کرونا ویروس، توجه بیشتر درحوزه آموزش و تربیت دانش آموزان ضروری است.

 

استاندار لرستان با گرامیداشت هفته بسیج به بسیجیان، اظهار داشت: با توجه به وضعیت امروز و تشکیل کلاس های درسی در بستر مجازی، توجه بیشتر به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به تصمیمات اخذ شده در راستای بازگشایی مدار، خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و کلیه جوانب همراه باشد.

 

زیویار تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی جامعه و عدم استفاده از فضاهای عمومی و آموزشی لازم است ابتکاراتی ارائه شود تا از وضعیت فعلی خارج شده و بتوانیم استفاده مطلوب را از امکانات و فضاهای آموزشی و پرورشی در جهت رشد دانش آموزان ببریم.

 

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی  لازم نیست دانش آموزان به طور متراکم در کلاسهای درس حاضر شوند بلکه با بهتر شدن شرایط و ابتکار عمل و همکاری سایر دستگاه ها دانش آموزان از حضور مداوم و مستمر در خانه خارج شده و می توانند از سواد حرکتی بهره مند شوند.

 

استاندار لرستان ادامه داد: با گذشت حدود دو سال از اپیدمی کرونا به دنبال گسترش آموزش حضوری در مدارس هستیم و به همین منظور از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان استفاده می شود.

 

زیویار اظهار کرد: لازم است با همراهی دستگاهها و همکاری تمامی عوامل موثر در نظام تعلیم و تربیت و محور قرار دادن مدارس، موضوع بازگشایی مدارس پیگیری شود و بتوانیم با ایجاد تعادل در بحث آموزش و تضمین سلامت دانش آموزان هر دو مقوله را مورد توجه قرار دهیم.

 

در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش همچنین  بحث ارتقاء شاخص‌های کارایی درونی نظام آموزش و پرورش و موضوع ارتقاء سواد حرکتی دانش آموزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1118903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha