ورود طلاب به نگارش و تالیف کتاب اقدامی مثبت و قابل تقدیری است

حجت الاسلام قاضی دزفولی ورود طلاب به تالیف کتاب را اقدامی قابل تقدیری دانست و گفت: در شرایط فعلی جامعه با توجه به ضرورت بالندگی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر برپایی تمدن نوین اسلامی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت ‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز (دوشنبه 1 آذر) در مراسم رونمایی از 10 عنوان کتاب تالیفی طلاب حوزه علمیه الزهرا (س) دزفول، با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: یکی از اساسی ترین، کارآمدترین و مهمترین تصمیمات برای استمرار انقلاب اسلامی تأسیس بسیج مستضعفین بود که با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.

 

امام جمعه دزفول با بیان اینکه فرهنگ بسیج اکنون به جهان اسلام سرایت کرده و بسیج با حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن و حشدالشعبی در عراق گسترش یافته است افزود: ورود بسیج در تمام عرصه‌ها موفقیت آمیز بوده است.

 

وی با بیان اینکه روحیه بسیجی توفیقات زیادی در پیشرفت و توسعه کشور به همراه داشته است، بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید از سنین پایین کودکان را با فرهنگ کتابخوانی آشنا کرد.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: کتابخوانی یکی از موضوعات فرهنگی و اجتماعی است که اثرات و نتایج آن در جامعه به سرعت خود را نشان می دهد و ورود طلاب به نگارش و تالیف کتاب اقدامی مثبت و قابل تقدیری است.

 

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی جامعه، ضرورت بالندگی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی و جامعه دینی از یک سو و از طرفی حرکت در مسیر برپایی تمدن نوین اسلامی، ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است.

 

امام جمعه دزفول ابراز کرد: مقام معظم رهبری در اهمیت این موضوع در بیاناتی ارزشمند می‌فرمایند امروز کتابخوانی و علم‌آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است؛ در جامعه‌ اسلامی، کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود.

 

«علی فرهمندپور» نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ضروری است جوانان با مبانی و اصول دین و فقه آشنا شوند عنوان کرد: تالیف کتاب توسط طلاب یکی از راه های آشنا کردن جوانان با اصول فقه است چرا طلاب مسئول این پیوند هستند.

 

فرماندار ویژه دزفول اذعان کرد: جوان امروز را باید به سمتی سوق داد که مباحث فقهی را بشناسد و این باعث کاهش هزینه ها می‌شود چرا که جامعه غرب به دنبال ایجاد شبهات است و رفع شبهات هزینه زیادی دارد و با تالیف کتاب این خلاء فکری با کمترین هزینه از بین می رود.

 

وی در پایان یاد آور شد: اینکه بانوان طلبه در حوزه تالیف کتاب ورود کرده‌اند بسیار خوب است لذا پیگیری می شود تا امور بانوان فرمانداری دزفول در این خصوص حمایت های بیشتری انجام دهد.

 

کد خبر 1118919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha