بسیج پیشرو و پیشگام در ارائه خدمات به مردم، نماد فداکاری و ایثار است

بسیج پیشرو و پیشگام در ارائه خدمات به مردم، نماد فداکاری و ایثار است به گونه ای که در تمامی بحران ها همواره خالصانه و صادقانه در امداد رسانی و کمک رسانی به صورت داوطلبانه مشارکت داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،هرساله ۲۹ آبان ماه تا ششم آذر (پنجم آذر، روز بسیج مستضعفان) را هفته بسیج می‌نامند. هفته بسیج، بزرگ داشت جان فشانی هایی که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است.

 

از ابتدای انقلاب تاکنون هرگاه بحرانی پیش آمده و بسیج وارد میدان شده از آن بحران سربلند بیرون آمده ایم و به تعبیر رهبر انقلاب، بسیج تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و بسیج با بصیرت و مکتبی پاره تن مردم و نیروی برخاسته از دل مردم است که در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی هرگاه وارد صحنه شده به پشتوانه ارزش های اخلاقی، هویت اعتقادی و فرهنگی و روحیه جهادی و انقلابی بستر ساز موفقیت و توسعه بوده است.

 

نقش بسیج در بحران کرونا و کمک به اجرای طرح بسیار موثر شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار پررنگ بود که با کمک های مومنانه نیز همراه شد و به نوعی بسیج  به عنوان محور همدلی و همراهی با کادر بهداشت و درمان و مردم صادقانه در میدان حضور داشت.

 

*بسیج نماد شجاعت، شهامت، فداکاری و ایثار و شهادت سند افتخار بسیج است

 

 جعفر همتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در خصوص مقام و منزلت بسيجيان فرمودند :« شما با کارهای خودتان سبب مباهات و افتخار پیامبر اکرم (ص) شده اید، شما در پیشگاه خداوند متعال مقامی دارید که ما باید به شما غبطه ببریم، شما موجب عزت اسلام، مسلمین و مردم ایران در دنیا گشته اید، شما تاریخ را با عظمت  معنویت خود زرین و افتخار آمیز کرده اید.» لذا بسیجیان با فداکاری و ايثارگري حجت را بر ما تمام کرده اید و ما وظيفه داريم كه همواره قدران و سپاسگزار اين نوع فعاليت اثرگذار و ارزشمند در جامعه باشيم.

 

مشاور عالی استاندار کرمانشاه افزود:بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، هفته بسیج فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به وسیله امام راحل پایه گذاری شد و این حرکت در این منطقه اسلامی و دینی برای دیگر ملت ها الگو و سرمشق خواهد بود.

 

وی بابیان اینکه امروز بسیج به عنوان یک مدال افتخار در کشور می درخشد  خاطر نشان کرد:  بسیج در همه بحران ها چه مدیرانی که بسیجی عمل می کنند و چه بسیجیان اعم از فرماندهان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی و بسیجیان كه برای کمک به مردم مانند زلزله سرپل ذهاب احساس تکلیف كردند و به ياري زلزله زدگان شتافتند وعلاوه بر حضور در بحران هاي زلزله و سیل، در مبارزه با بيماري  کرونا نيز در قالب طرح شهید سلیمانی در کنار پزشکان و کادر درمان حضوري فعال داشتند و در اين زمينه هم يادگاري ارزشمند از خود به جاي گذاشتند.

حتی توطئه ها و نقشه های دشمنان را نقش برآب نموده است.

 

*بسیج توطئه ها و نقشه های دشمنان را نقش برآب کرده است

 

در ادامه ارسلان سلطانقلی ضمن تبریک هفته پر صلابت بسیج گفت: بسیج در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و به فضل الهی در بحران ها، خوش درخشیده، نهال این شجره طیبه در سال ۵۸ توسط بنیانگذار کبیرانقلاب امام خمینی(ره) کاشته شد، که ثمره این شجره طیبه در جای جای کشور اسلامی مان روییده است که این نشانه درایت و دور اندیشی امام(ره) بوده و آثارو برکات بسیج در امنیت داخلی و خارجی مشهود بوده و حتی توطئه ها و نقشه های دشمنان را نقش برآب نموده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اسلام آباد غرب افزود: شعار امسال هفته بسیج  «بسیج پاره تن مردم» از فرمایشات مقام معظم رهبری است که در راستای بزرگداشت چهل و دومین سالگرد تشکیل بسیج در این هفته برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:به مناسبت  هفته بسیج  بیش از ۴۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده است که با توجه به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان، اکثر برنامه های فرهنگی، بصیرتی و آموزشی بصورت مجازی در شبکه های اجتماعی ایرانی برگزار می شود.

 

سلطانقلی تصریح کرد: برگزاری میز خدمت ، همایش اصحاب رسانه شهرستان، عطرافشانی گلزار شهدا،  پویش مجازی خاطره من و رفیق شهیدم، اعزام گروه های جهادی به مناطق کم برخوردار، توزیع بسته های معیشتی، اجرای مسابقات ورزشی، تجلیل از بسیجیان نمونه اقشار مختلف، برگزاری یادواره شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان، اجرای مسابقه کتابخوانی و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج از مهمترین برنامه های هفته بسیج در شهرستان است.

 

*بسیجی بعنوان یکی از با ارزش ترین ارثیه‌های مکتب پرنور حضرت امام خمینی (ره) برای مستضعفین و آزادگان در سراسر جهان است

 

جلیل شاطری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: تفکر بسیجی یادگار پر برکت حضرت امام خمینی(ره) با الهام از مکتب فکری امامین انقلاب اسلامی و در راستای تسریع حرکت پر شتاب نظام اسلامی به سمت قله های عظمت و اقتدار است.

 

فرمانده تیپ ۷۱پادگان ابوذر در سرپلذهاب افزود: در ابتدای گام دوم انقلاب، شجره طیبه و درخت پرثمر بسیج، بعنوان بهترین و مطلوب ترین خیزش اجتماعی یک ملت پیوند دهنده نسل های مختلف ایران اسلامی است.

 

وی خاطر نشان کرد:بسیج مکتبی فراتر از مرزها و حاکم بر دل‌ها که باید روز به روز تقویت شده و به تمام سطوح مدیریتی، اجرایی و فکری کشور تسری یابد.

 

شاطری در پایان گفت:بسیج یعنی احساس تکلیف و مسئولیت در همه زمان‌ها و میدان‌ها و از زمان شکل‌گیری بسیج تا امروز نیز چنین بوده است.

 

کد خبر 1118974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha