شاعر معاصر احمد عزیزی  ۴۸  اثر چاپی و مکتوب دارد

حسنی خونسار، گفت: شاعر معاصر مرحوم احمد عزیزی ۴۸ اثر چاپی و مکتوب دارد که تعدادی از این آثار در کتابخانه های عمومی موجود است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، محفل ادبی شاعر معاصر کرمانشاهی مرحوم احمد عزیزی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور خانواده مرحوم عزیزی؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه سرپل ذهاب؛ نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی ؛ فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه؛ محقق و استاد دانشگاه؛ مدیرکل اداره کار و رفاه جتماعی استان و جمعی از فرهیختگان استان در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

 

معصومه حسنی خونسار ، ضمن تبریک هفته کتاب گفت: محفل ادبی شاعر معاصر کرمانشاهی مرحوم احمد عزیزی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد. 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه  افزود: به مناسبت هفته کتاب و گرامیداشت یاد و خاطر این شاعر معاصر کرمانشاهی، سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه ها به نام این شاعر فرهیخته احمد عزیزی نامگذاری می شود و قفسه ای در کتابخانه عمومی امیرکبیر برای آرشیو و ثبت آثار این شاعر کرمانشاهی اختصاص می دهیم تا امکان دسترسی اعضای کتابخانه و علاقه ندان به شعر و آثار وی به سهولت امکان پذیر باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: قول مساعد می دهیم در آینده کتابخانه ای نیز به نام احمد عزیزی نامگذاری کنیم تا گوشه ای وظایف خود را در قبال این ارزش های فرهنگی به سرانجام برسانیم.

 

در ادامه مراسم ،حجت الاسلام جواد فاطمی نسب گفت: شخصیت احمد عزیزی، از ماندگار ترین چهره های فرهنگی استان کرمانشاه و کشور است، وی مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و باید این ارزش برای استان از طریق مراسمات و یادواره ها حفظ شود.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب  افزود: ما باید مشاهیر و شخصیت های این چنین را به نسل جوان و جامعه کنونی بیشتر معرفی کنیم و این وظیفه تمامی ادارات و دستگاه هی فرهنگی است لذا باید نسل جوان و آینده ما بیشتر با مشاهیر و ارزشهای فرهنگی و شخصیت ها آشنایی یابند.

 

وی، ضمن قدردانی از بانیان این نشست و پاسداشت هفته بسیج در مورد شخصیت احمد عزیزی خاطر نشان کرد: احمد عزیزی و افردی چون این شاعر معاصر یک ارزش معنوی هستند و ما باید برای شناخت بیشتر با این ارزشها این چنین جلساتی را در میان مردم و با حضور چشمگیر جوانان برگزار کنیم تا فرهنگ غنی شعر استان زنده نگه داشته شود.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: شعر یک ثروت ملی است پس باید از این ثروت ملی به درستی حفاظت کنیم، وی ادامه داد؛ شعر شاخه ای از هنر است و هنرمند جایگاهی والا و تاثیر گذار در جامعه دارد و ما مسئولین وظیفه داریم این جایگاه را برای تعالی هنر و زنده ماندن نام هنرمندان حفظ کنیم.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد:  اشعار خوب و شاعران خوب باعث حفظ بنای بنای اعتقادی و عاطفی در جامعه هستند و اینها همه و همه نرم افزارهای تعالی یک جامعه بشری است.

 

 

سپس مسعود صادقی،در خصوص آثار احمد عزیزی گفت: آثار احمد عزیزی آثاری کما بسیار و کیفا پربار و کم نظیر است.

 

 

 محقق و استاد دانشگاه احمد عزیزی را از دیدگاه فلسفی تحلیل کرد و افزود: احمد عزیزی شاعر عاشقانه های یک یا چند بار مصرف نبود وی آثاری غنی از فلسفه و درک بالای محتوایی از کلمات و جملات داشت و پرمعنا و مفهوم از لحاظ دربرگیری شعر می گفت.

 

 

این محقق در یک جمله احمد عزیزی را شاعر فرزند زمانه خویش خواند و گفت: این شاعر معاصر ابتکار داشت و در آن واحد در روایت شط مضامین مختلف را در یک کتاب بیان می کرد.
 

 

در پایان مراسم از طرف اداره کل کتابخانه ها از سخنرانان و خانواده مرحوم احمد عزیزی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد و مدعوین جلسه از کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه بازدید کردند و به عضویت کتابخانه درآمدند.

کد خبر 1118981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha