قدردانی دادستان کل کشور از همت بسیج در آزادی زندانیان معسر

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه بسیج زمینه آزادی دو هزار و ۳۰ نفر از زندانیان بدهی مالی را فراهم کرده است از کار ارزشمند این نهاد در آزادی زندانیان معسر تقدیر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در آیین نهضت خدمت مومنانه آزادسازی زندانیان معسر با تبریک هفته بسیج به تمام بسیجیان و گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای بسیج و آرزوی علو درجات برای شهیدان گفت: بنده در برابر عظمت این شهدا سر تعظیم فرود می آورم و احساس شرمندگی می کنم از کسانی که ما نتوانسته ایم دین آنها را شایسته و بایسته ادا کنیم.

 

دادستان کل کشور با اشاره به آیه ای از سوره مائده و شاخص های بسیج در این آیه گفت: بسیجیان مثال همین آیه هستند که در برابر مومنان خاضع، خاشع و فروتن و در برابر کفار و دشمنان با اقتدار و عزت مقابله می کنند و در راه خدا جهاد کرده و هرگز از ملامت ملامت گران نگرانی و خوفی به خود راه نمی دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: معتقدم یکی از مصادیق اصلی ابنا از سرزمین ایران بسیجیان هستند. آنها شجره طیبه ای که امام (ره) آن را کاشته است، هستند و با گذشت چهار دهه از بسیج امروز آثار و برکات بسیاری از این شجره طیبه در جامعه وجود دارد و مردم ما از میوه ها و ثمرات آن بهره مند هستند. در برابر این عظمت باید خضوع کرد و به عزیزانی که در تمام عرصه ها عظمت نشان می دهند، سر تعظیم فرود آورد.

 

وی گفت: شاهد و مصداق مقابله در برابر استکبار و دشمنان سردار حاج قاسم سلیمانی است، فردی که با عزت در برابر دشمنان ایستاد و تنها به مسلمانان ایران اختصاص نداشت بلکه از حریم انسان های مظلوم در عراق، سوریه، لبنان و افغانستان دفاع کرد، خدمات ارزنده ای که امروز شاهد آن هستیم.

 

وی در مورد آزادی زندانیان معسر و همت بسیج مستضعفین در این زمینه گفت: امروز بسیج در تمام زمینه ها و هر جا که مردم گرفتار هستند، حضور دارد و زمینه نجات و آزادی آنها را فراهم می کنند و امروز نیازمندان پشت میله های زندان را نجات می دهند.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: سال گذشته با تلاش بسیج و همچنین خیرین دو هزار و 968 هزار نفر آزاد شدند و امسال با مبلغ مالی 378 میلیارد تومان که با تلاش بسیج و صلح و سازش به 64 میلیارد رسید و پرداخت این مبلغ، دو هزار و 30 نفر که بدهی مالی دارند، آزاد می شوند و همچنین چهار هزار و 55 نفر نیز در لیست انتظار در آینده برای آزادی قرار دارند که با تلاش بسیج آزاد می شوند.

 

وی افزود: بنده به عنوان مدعی العموم و کسی که وظیفه قانونی در این زمینه دارد، این تلاش و این کار را ارزشمند می دانم و با تمام وجود سپاسگزاری می کنم. ما در دستگاه قضایی به لحاظ شرعی و قانونی موظفیم در مواردی افراد را در بازداشت نگه داریم اما راضی به ادامه بازداشت نیستیم و بر آن هستیم که آنها زودتر آزاد شوند و این الگوی بسیج باید استمرار یابد.

 

حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: به عنوان فرد کوچک در دستگاه قضا دست نیاز را به سوی تمام خیرین دراز می کنم تا بتوانیم زندانیانی را که هیچ ضرورتی برای حضور آنها در زندان وجود ندارد و به علت جرایم غیر عمد یا امثالهم هستند هرچه زودتر آزاد کنیم.

کد خبر 1119024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha