فعالیت های علمی و فرهنگی پیوست اجرایی داشته باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی به اوضاع نابسامان صنعت در استان مازندران اشاره کرد و گفت: بسیاری از نخبگان و بسیجیان ما طرح‌ها و ایده‌های خوبی دارند ولی به آن‌ها توجه نمی‌شود.امید است استاندار جدیدمازندران زمینه ساز بهره مندی از علم نخبگان بسیجی استان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد باقر محمدی لائینی» امروز(یکم آذر) در جمع نخبگان اقشار بسیج سپاه کربلا مازندران که به مناسبت هفته بسیج در مجتمع اهل بیت(ع)ساری برگزار شد، اظهار کرد: نخبگان و بسیج دو عنوان بسیار مهم و راهگشا هستند، مقام معظم رهبری اخیرا در جمع نخبگان فرمایشات بسیار ارزشمندی را عنوان کردند که توجه به آن لازم است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: اینکه چرا ما با داشتن نخبگان و بسیجیان این همه مشکل داریم، در ایده دادن و نظریه پرداختن مشکل و کمبودی نیست ولی بهتر است اولویت‌بندی صورت بگیرد، از علم باید منفعت و بهره برد، ایده‌پردازان طرح‌های خوبی ارائه می‌دهند ولی در عمل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: هنر ما این است که بالاترین رشد را در بحث مقالات علمی در دنیا داریم، ولی چرا هنوز دارای عقب ماندگی‌هایی هستیم، در بندر امیرآباد بیش از ۴۲۰ هزار تن نهاده‌های دامی (جو) حدود دو سال مانده و بلااستفاده شده است، دام‌ها از گرسنگی تلف می شوند، چوب و کاغذ ما به زمین خورده است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: چرا باید نساجی بهشهر نابود می‌شد، نساجی قائم شهر، هفت تپه‌ها، دشت مغان‌ها، هزار و ۷۰۰ و اندی صنایع ما زمین بخورد، آقایان نخبه کجا هستند؟ ایده یا طرح ندارند؟ یا از ایده آن‌ها استفاده نمی‌شود؟ 

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: علم نخبگان ما باید ینتفع باشد، این مسئله باید در کشور و استان البته توسط استاندار نهادینه شود، لوازم خانگی ما باید قدرت رقابت داشته باشند، خانواده‌ها دنبال لوازم خانگی با کیفیت هستند، خودروهای ساخت داخل کیفیت کمی دارند و چراهای دیگر! 

 

وی با بیان اینکه ما در دانش کم نداریم، یادآور شد: بسیاری از نخبگان و بسیجیان ما طرح‌ها و ایده‌های خوبی دارند ولی به آن‌ها توجه نمی‌شود، همانطور که تصمیمات مجریان باید پیوست انقلابی داشته باشد فعالیت‌های علمی و فرهنگی ما هم باید پیوست اجرایی داشته باشد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به معضلات فرهنگی تاکید کرد: بیاییم برای طرح‌های فرهنگی خودمان پیوست اجرایی درست کنیم، امیدواریم در استانداری معاونت بسیجیان نخبه تشکیل شود یا حداقل اداره کلی با این عنوان یا مشاور بسیجیان نخبه به‌کارگیری شود تا زحمات نخبگان ما به مرحله عمل برسد، حرف‌های لاینتفع به اندازه کافی بیان شد.

 

کد خبر 1119045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha