رویکرد برنامه های هفته بسیج خدمت به مردم است/ اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم

سردار شاکرمی با بیان اینکه رویکرد برنامه های هفته بسیج خدمت به مردم است، گفت: کمیسیون جانبازی سه هزار ایثارگر استان برای دومین بار پیاپی در طی سال جاری که در سطح کشور بی نظیر است، از فردا و همزمان با هفته بسیج در ایلام برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع)  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: برنامه های بسیج مردم محور است و با مشارکت گسترده مردم در برنامه ها، هفته بسیج در استان گرامی داشته می شود.

 

سردار« جمال شاکرمی»  با بیان اینکه صد گروه جهادی به مناطق محروم استان ایلام برای خدمت رسانی به اقشار مختلف به ویژه مناطق محروم اعزام می شود، افزود:با توجه به تقارن هفته بسیج با برگزاری کنگره ملی شهدای استان، خدمات درمانی و پزشکی، خدمات حوزه اقتصادی در پروژه های کوچک و زود بازده، پروژه‌ های آبرسانی و ساخت مسکن در مناطق محروم  و اهدای جهیزیه به نوع عروسان بی بضاعت از جمله برنامه های گرامیداشت هفته بسیج است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در استان ایلام برگزار می شود، تصریح کرد: این تعداد برنامه در قالب ۶۰ عنوان برنامه توسط ۹۷۳ رده در سطح استان، ناحیه، حوزه و رده های اقشاری با هدف طرح خدمت بی منت با تاکید بر تبیین ظرافت‌ها، دستاورد ها و خدمات ۴۲ ساله بسیج برگزار می شود.

 

سردار شاکرمی بیان کرد: در اولین روز از هفته بسیج، رزمایش بزرگ خدمت‌رسانی ۱۰۰ گروه‌ جهادی استان ایلام در قالب نهضت‌ خدمت مومنانه همزمان با سراسر کشور با هدف خدمت به محرومان در عرصه های مختلف عمرانی، بهداشتی، درمانی و حوزه اجتماعی اجرا شده است.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تاکید بر اینکه رویکرد برنامه های هفته بسیج خدمت به مردم است، گفت: روز چهارشنبه همزمان با آغاز به کار کنگره برنامه مهم اقتدار با حضور جمع بسیجیان در مصلی شهر ایلام و سایر نقاط استان برگزار و اجلاسیه های تخصصی از روز شنبه تا چهارشنبه هفته آتی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: به میمنت کنگره شهدای استان ایلام، تعداد ۴۰۰ فقره جهیزیه بین زوج های جوان نیازمند به ارزش هر جهیزیه ۳۰۰ میلیون ریال و جمعا ۱۲۰ میلیارد ریال اهداء خواهد شد. از این تعداد، ۳۰۰ جهیزیه توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، ۵۰ جهیزیه اهدایی دفتر مقام معظم رهبری و ۵۰ جهیزیه نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تامین شده است.

 

سردار شاکرمی گفت: کمیسیون جانبازی سه هزار ایثارگر استان برای دومین بار پیاپی در طی سال جاری که در سطح کشور بی نظیر است، از فردا و همزمان با هفته بسیج در ایلام برگزار می شود، در این برنامه بزرگ تعداد سه هزار جانباز فاقد پرونده بالینی تعیین تکلیف خواهند شد.

 

وی اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام برای ساخت منازل مسکونی در مناطق محروم به خصوص مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، امضا خواهد شد که براساس آن تلاش خواهد شد تا پایان سال ۱۴۰۱ همه این افراد صاحب خانه شوند.

 

سردار شاکرمی یادآور شد: با توجه به مشکل بحران آب در برخی مناطق استان و با توجه به سفر رئیس مجلس به استان، ۱۸۰ میلیارد ریال با اولویت آبرسانی به مناطقی که در اولویت هستند، اختصاص خواهد یافت.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تاکید بر حضور رسانه های استان در اجرای مراسمات مختلف کنگره سه هزار شهید استان، ابراز کرد: تعداد ۵ اجلاسیه روحانیون، دانش آموزان، طلاب و روحانیون، ایلات و عشایر و فرهنگیان در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه اجرای ترکیبی با حضور هنرمندان برجسته استان و کشور در محل اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود، افزود: ۴۳خدمت همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای استان به مناطق مختلف استان ارایه می شود.

 

سردرا شاکرمی گفت: ۲۶ هزار هکتار از زمین های بیابانی با همکاری منابع طبیعی و بسیج در کل استان درخت کاری خواهد شد و علاوه بر این ۳ هزار اصله نهال به نیابت از سه هزار شهید کاشت خواهد شد.

کد خبر 1119066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha