شوراي ششم به حوزه اخلاق اجتماعي توجه ویژه دارد

سلیمی گفت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص موضوع اخلاق اجتماعي، شوراي ششم برنامه‌هاي ويژه‌اي را پیرامون این موضوع پياده سازي خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «فاطمه سليمي» در آئین افتتاحیه طرح «هم‌سایگی ایمن» که در مجموعه مسکونی «آفتاب» برگزار شد، اظهار کرد: مبحث ايمني جزو مباحث اولويت‌دار براي شهروندان است و در اين رابطه بايد هر اقدامي را در راستاي پيشگيري از حوادث انجام داد.


نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس افزود: در اين راستا طرح «هم‌سایگی ایمن» آموزش‌های لازم برای مواجه با هر نوع بحران را در جهت کاهش خسارات جانی و مالی به شهروندان ارائه می‌کند. 


وی با بیان اینکه طرح «هم‌سایگی ایمن» در دو بخش کودکان و بزرگسالان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در اين طرح علاوه بر مسائل همسایه‌داری و اصول ایمنی، همشهریان مشهدی به صورت عملی راهکار‌های مواجه با خطرات و سوانح را در محل زندگي خود خواهند آموخت.


سليمي با بيان اينکه اولين حق همسايگي ما مشهدي‌ها نسبت به حضرت رضا(ع) است و بعد از آن بايد نسبت به همسايه‌هاي نزديکمان توجه ويژه‌‌اي داشته باشيم، اضافه کرد: در پایان طرح «هم‌سایگی ایمن» یک منشور ایمنی و همسایه‌داری برای ارتقا این فرهنگ در مجتمع‌ها نصب خواهد شد.


وي درباره فعالیت های فرهنگسراها پیرامون این موضوعات نيز گفت: در شوراي ششم طرح تحول فرهنگسراها را در دستور کار داریم که به صورت نخبگاني و همچنين با استفاده از نظرات کارشناسي آن را پيش خواهيم برد.


عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر مشهد مقدس افزود: اميدواريم بزودي فرهنگسرا بتوانند با درنظر گرفتن شرايط کرونا کار خود را آغاز و اقدامات اجرايي جديدي را در شهر پياده کنند.


این مراسم با حضور پرشور مادران مشهدی به همراه فرزندان برگزار شد و برنامه های مختلفی نیز برای آن تدارک دیده شده بود.

کد خبر 1119067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha