همه مردم در برابر قانون اساسی یکسان بوده و مانع تراشی و دیوارکشی معنی ندارد

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، گفت: در قبال قانون اساسی همه مردم یکسان و برابر هستند و نباید دیوارکشی و مانع‌تراشی صورت بگیرید.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در اقوام و اقلیت‌های دینی در ائین تکریم و معارفه استاندار کردستان با تقدیر از تلاش‌هاس استاندار سابق کردستان اظهار کرد: مردم ولی نعمت هستند و در تمام پیچ و خم‌های انقلاب در صحنه بودند و گاهی کم لطفی هم دیده‌اند و واجب است در خدمت آنها باشیم.

 

وی افزود:  خدمت به مردم یکی از بزرگترین عبادت‌ها است و مرحوم حاج احمد آقا می‌گفت «من هر موقع سخنرانی‌های امام را گوش می‌کردم به یاد ندارم که حتی در یک سخنرانی کلمه مردم و مردم‌داری را تکرار نکرده‌ باشند» بنابراین خدمت به مردمی که ولی‌نعمت نظام بوده و پست و مقام امروز ما به برکت وجود آنهاست یک تکلیف و ضرورت به شمار می رود.

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: مردم حق بزرگی به گردن مسئولان دارند و بی‌شک حق مردم بیش از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم و مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند.

 

کریمی گفت: مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران در تمام پیچ و خم‌های انقلاب همواره در صحنه بوده و با وجود تمام مشکلات و کم‌ لطفی‌هایی که دیده‌اند، هرگز کم نگذاشته‌اند.

 

مردم راخانواده خدا دانست و گفت: بزرگترین مسئولیت ما در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی خدمت صادقانه و بی‌منت به همین مردم است و ما باید با تمام وجود به صورت جهادی در خدمت مردم باشیم، چرا که رضایت خداوند از کسانی که در  هر جایگاه و مقامی هستند بعد از رضایت مردم از آنها حاصل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) به مالک دستوراتی داده است، اضافه کرد: این دستور منشور اخلاقی، سیاسی و اجتماعی برای همه مسئولان است.

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اضافه کرد: امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند «ای مالک دل و درون خود را لبریز از عشق و محبت به مردم بکن» و می‌طلبد با این دید همه ما باید حرکت کنیم.

 

کریمی تصریح کرد: در قبال قانون اساسی همه مردم یکسان و برابر هستند و تمایزی به جهت شهری و روستایی، بومی و غیربومی و زن و مرد و شیعه و سنی وجود ندارد همه در پیشگاه قانون برابر هستیم لذا نباید دیوارکشی و مانع‌تراشی صورت بگیرید.

 

وی با اشاره براینکه همه ما ایرانی و سربازان نظام اسلامی هستیم، تصریح کرد: همه در نظام اسلامی برابر هستیم اگر قرار به دیوارکشی وجود دارد این دیوارکشی ما بین ما و دشمنان نظام و ظالم و مظلوم خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: مردم کردستان و بالاتر از آن به تعبیر مقام معظم رهبری مردم مناطق کرد عاشق ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اذعان کرد: همه در کردستان برادر دینی هستند و برای توسعه این استان نیاز به همدلی و اتحاد هستیم باید با انسجام و برادری زمینه رفع مشکلات و محدودیت‌ها را فراهم کنیم.

 

وی در پایان اذعان کرد: عزیزانی در ستادهای رئیسی تلاش کرده‌اند انتظار این است که این افراد هسته مشورتی استاندار کردستان را تشکیل دهند و به عنوان مشاوران دلسوزی در کنارتان حضور پیدا کنند.

 

کد خبر 1119072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha