استقرار ۶۸ تیم ثابت در طرح زمستانه پلیس زنجان

سردار جهانبخش از آغاز طرح زمستانه ترافیکی پلیس‌ با حضور ۶۸ تیم ثابت پليس خبر داد و گفت: هدف از این رزمایش ارتقا ایمنی و حراست از جان شهروندان در محورهای مواصلاتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان امروز  در طرح زمستانه پلیس با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: امروز ما هست و نیست مان را مدیون فداکاری خط شکنان و بسجیان می دانیم مکتبی که امام خمینی (ره) در بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

 

سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه مهم ترین دلیل استحکام و داوم توسعه توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون این مکتب متعالی است، افزود: مکتبی که کماکان ساری و جاری است؛ دیروز در چهره رزمندگان اسلام و امروز در سطحی بالاتر برای توسعه و تعمیق عمق امنیت فعالیت می کنند.

 

فرمانده انتظامی استان زنجان با تأکید بر نقش بسیار مهم و انکار ناپذیر انسجام و هماهنگي دستگاه های مختلف در اجرای موفقیت آمیز طرح زمستانه ، تصریح کرد : امسال با این رزمایش و نمایش توانمدی بخشی از مقدروات استان را به نمایش می گذاریم.

 

جهانبخش با بیان اینکه هدف از این رزمایش ارتقا ایمنی در محور های مواصلاتی است، عنوان کرد: هدف اصلی این طرح حراست از جان شهروندان و مسافرینی که به فراخور مبدا و مقصد از محور های مواصلاتی استان تردد می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات سال گذشته پلیس در حوزه کاهش جان باختگان جاده ای، عنوان کرد: در طرح زمستانی سال گذشته جان باختگان جاده ای 38 درصد کاهش داشته است.

 

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه این آمار، آمار مهمی است و این یعنی ده ها نفر کمتر در جاده های ما فوت شده اند، ادامه داد: این ها مرهون تلاش ها و ایثار گری ها و بسیجی گری عوامل دخیل در این طرح است.

 

جهانبخش با بیان اینکه امروز طرح زمستانه پلیس آغاز و تا 23 اسفند ادامه دارد ، افزود: 68 تیم از پلیس راه در این طرح دخیل هستند.

 

وی با بیان اینکه 11 پایگاه و 22 واحد گشتی و یک بالگرد از مجموعه هلال احمر در این طرح مشارکت دارند، خاطر نشان کرد: 39 پایگاه و 58 آمبولانس ویژه از اوژانس  در این طرح مشارکت دارند.

 

جهانبخش با بیان اینکه 39 دستگاه از امداد خودرو و بخش خصوصی در این حوزه فعال خواهند بود، عنوان کرد: 31راهدار خانه با به کار گیری 500 نفر نیرو و 280 دستگاه از انواع ماشین آلات و 150 اکیپ در این طرح با پلیس مشارکت خواهند داست.

 

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز 18 درصد افزایش  جان باختگان جاده ای داشته ایم، تصریح کرد: امیدواریم در این طرح افزایش جان باختگان جاده ای را مهار کنیم.

 

وی با بیان اینکه تلاش کردیم کمترین فشار را در اعمال قانون به اقشار جامعه داشته باشیم، افزود: تلاش شده با تذکر و مدیریت رفتار این ناهنجاری ها کاهش داشته باشد.

 

جهانبخش با بیان اینکه در جرائم رفتار حادثه ساز، 18 درصد کاهش اعمال قانون داریم افزود: بیشترین تلفات در راه های فرعی و راه های مواصلاتی استانی است که از کیفیت مناسبی بهره مند نیستند.

 

وی با تأکید بر نقش بسیار مهم و انکار ناپذیر انسجام و هماهنگي دستگاه های مختلف در اجرای موفقیت آمیز طرح زمستانه اضافه كرد :‌ اجراي رزمايش طرح زمستانه پليس راه و راهور استان زنجان با تلاش و همت بلند دستگاه هاي دخيل چون راهداري ، اورژانس ، هلال احمر ، امداد خودرو ، آتش نشاني ، شهرداري و نقش اثرگذار اصحاب رسانه از اول آذر ماه تا 23 اسفند ماه تداوم خواهد داشت .

کد خبر 1119088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha