مسجد محور تمام مسائل جامعه اسلامی از جمله مسائل دینی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران گفت: مسجد می‌تواند محور تمام مسائل جامعه اسلامی از جمله مسائل دینی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در کارگاه حل مسئله  ویژه معتمدین و هیئت امنای مساجد کامیاران اظهار کرد: مسجد می‌تواند محور تمام مسائل جامعه اسلامی از جمله مسائل دینی باشد.

 

وی با اشاره به کارکردهای مساجد در جامعه خاطر نشان کرد: مسجد کارکردهای مختلفی دارد به عنوان مثال می‌توان کارکرد خانواده به مسجد داد در حالیکه در حال حاضر آموزش خانواده در مساجد انجام نمی‌گیرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران با بیان اینکه مسجد یک بنای محوری است اما در حال حاضر مسجد از کارکرد خود بسیار فاصله دارد، اعلام کرد: آموزش معارف به افراد تنها یکی از کارکردهای مسجد است در حالی که مساجد کارکردهای بسیاری دارند.

 

حجت الاسلام منتشلو گفت: مسجد محور تمام معارف است و می توان معارف را به خانواده‌ها آموزش داد.

 

به گفته وی، مسجد تنها محلی برای اقامه نماز نیست بلکه نشستن در مسجد عبادت محسوب می‌شود و‌ هر قدمی که در مسجد برداریم ثواب دارد و منازل ما هم باید با مسجد قرین شوند چرا که یکی از مواردی که درقیامت از انسان شکایت می کند، مسجد است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران با تاکید بر اینکه  رفتن به مسجد نیز آداب دارد، اضافه کرد: باید برای اینکه مسجد را به جایگاهش برسانیم افراد گرداننده مساجد را تقویت کنیم و آموزش دهیم تا مسجد به کارکرد و جایگاهی که دارد، برسد.

کد خبر 1119102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha