کارگروه هنرو ادبیات شهیدالله دادی یزد برگزار شد

کارگروه هنرو ادبیات شهیدالله دادی با موضوع« بررسی راهکارهای بهبود وضعیت نشر و توزیع آثار مکتوب دفاع مقدس» در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، کارگروه هنرو ادبیات شهیدالله دادی با موضوع« بررسی راهکارهای بهبود وضعیت نشر و توزیع آثار مکتوب دفاع مقدس» در یزد برگزار شد.

عالیه مهرابی دبیر هنر و ادبیات پزوهشکده شهید الله دادی در این نشست با اشاره به تولیدات مکتوب حوزه دفاع مقدس گفت: متاسفانه این تعداد کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس با مردم به خوبی ارتباط برقرار نکرده‌اند و شاهد این ارتباط نیستیم.

وی بیان کرد: نداشتن رسانه یکی از مهمترین عوامل در ناشناخته ماندن نویسندگان حوزه دفاع مقدس است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مهرابی بیان کرد: رسانه‌هایی مانند خبرگزاری کتاب و بسیج رسانه به خوبی می‌توانند در راستای معرفی کتاب و نویسندگان گام بردارند و امیدواریم بتوانیم به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

علی‌محمد پارسائیان رئیس بسیج رسانه استان یزد نیز در این مراسم گفت: کتب دفاع مقدس باید مورد بررسی قرار بگیرند که به چه دلیل کمتر ارتباط با مخاطبین برقرار می‌کنند.

وی افزود: توجه به رسانه و برگزاری نشست‌هایی با حضور رسانه‌ها و همچنین حضور پرشور مردم می‌تواند ما را در این ارتباط کمک کند.

پارسائیان ادامه داد: نویسندگان دفاع مقدس در بحث رسانه بسیار موثر هستند که خود آنها نیز می‌توانند با ارتباطشان در معرفی آثار خود گام بردارند.

وی افزود: متاسفانه شاهد مظلومیت نویسندگان حوزه دفاع مقدس هستیم زیرا مراسمی‌ برای تجلیل از آنها نداریم و برنامه‌ها مناسبتی بسیار کوتاهی برای آنها داریم در حالی که برای تقویت این حوزه می‌توانیم با برگزاری نشست‌های رسانه‌ای و تجلیل از نویسندگان به این هدف برسیم.

رئیس بسیج رسانه استان یزد گفت: معرفی کردن شهدا از طریق نویسندگان حاذق می‌تواند در ارائه کتاب‌ها حوزه دفاع مقدس و ارائه رمان‌ها مذهبی ما را یاری کند.

پارسائیان گفت: بحث دفاع مقدس بحث فراجناحی است که ما باید با برنامه‌ریزی این دغدغه را برای اقشار مختلف به ویژه رسانه‌ها ایجاد کنیم.

کد خبر 1119110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha