اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت مساجد در سطح محله های استان

سرهنگ امینی از ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت مساجد در سطح محله های استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزرای شبستان از اراک، سرهنگ «محمد تقی امینی» در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام شده در معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی اشاره کرد و گفت: از ابتدای بیماری کرونا مجموعه بهداشت و درمان سپاه روح الله حضوری فعال و جهادی در راستای رفع بیماری و کاهش آسیب های آن داشته است.

 

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی تهیه و تولید ماسک و تامین مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی را از جمله فعالیت های انجام شده دانست و افزود: انجام‌تست های کرونا و غربالگری در ابتدای بیماری، آموزش عمومی مردم و ارائه جزوات آموزشی و سپس اجرای طرح شهید سلیمانی از دیگر فعالیت های انجام شده بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ عنوان خدمت از طریق طرح شهید سلیمانی به مردم ارائه شده است، ادامه داد: اجرای طرح شیهد سلیمانی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای کاهش آسیب های بیماری کرونا و کمک به آسیب دیدگان در این راستا بوده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت مساجد در سطح محله های استان با قوت ادامه دارد، گفت: سه محور بیماریابی، نظارت و حمایت در قالب این طرح ادامه خواهد داشت و بسیجیان با انگیزه و روحیه جهادی بار دیگر کارآمدی فرهنگ و تفکر بسیجی را نشان دادند.

 

سرهنگ امینی همچنین به ارائه خدمات به بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های زیر مجموعه سپاه اشاره کرد و افزود: بیش از ۲ هزار نفر بستری در بیمارستان انجام شده و همچنین با توجه احساس نیاز در درمان بیماران سرپایی نقاهتگاه ها در سطح استان راه اندازی شد.

 

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی و کمک به انجام واکسیناسیون را از دیگر فعالیت های سپاه در راستای مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: در این راستا مرکز شهید سلیمانی اراک راه اندازی شد که با توجه به قرار گرفتن آن در مرکز شهر حجم قابل توجهی از مردم به این مرکز مراجعه می کنند و در کنار آن سپاه روح الله در ۲۵ مرکز تجمیعی در سطح استان نقش آفرینی می کند.

 

این مقام مسئول همچنین به خدمات به بیماران کرونایی در قالب نهضت کمک مومنانه از ابتدای بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی کاروان سلامت در هفته بسیج در سطح استان که شامل پزشکان متخصص و جهادگران بهداشت و سلامت هستند از جمله اقدامات مهم در هفته بسیج است که در ذیل رزمایش بزرگ اقتدار جهادگران بسیج انجام می شود.

 

کد خبر 1119118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha