ترویج کتابخوانی در جامعه نیازمند هم افزایی همه دستگاهها است

رمضانی گفت: کتابخوانی ،کتاب خواندن، ترویج کتاب و موضوع کتاب کار یک دستگاه نیست این موضوع یک چرخه فرهنگی محسوب می شود که تلاش و همت همه دستگاهها را در این موضوع می طلبد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « مهدی رمضانی» امروز دوشنبه (1 آذر) در مراسم بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که به صورت وبیناری در محل مجتمع فرهنگی اداری آفتاب ولایت برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته کتاب بیان کرد: امیدوارم اتفاقاتی که در این هفته رقم خورده است منشای برای تشویق و ترغیب مردم به کتابخوانی باشد.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: وظیفه ما توسعه فضا و فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است حتی اگر یک نفر به جمع  عضویت در کتابخانه کشور اضافه شود.

 

وی با بیان اینکه ما در نهاد کتابخانه همه موضوعات را مبتنی بر سه عامل اصلی پیگیری می کنیم؛ گفت: کتاب که محور و مغز حرکت در موضوع کتابخوانی است و دو بال و دو پیش برنده موضوع کتاب، کتابخانه و کتابدار است و هر سه در خدمت عضو در نهاد خواهند بود.

 

رمضانی بیان کرد: لذا ما باید به دو عنصر انسانی که یکی از آنها کتابداران در سراسر کشور هستند توجه جدی و اساسی کنیم تا آنها هم به اعضای کتابخانه های عمومی به عنوان عنصر انسانی دوم خدمت بهتر و بیشتری از سر ذوق، علاقه، احساس تکلیف و درمندی ارائه دهند.

 

وی با بیان اینکه ما در نهاد موظفیم در خدمت کتابداران و اعضا باشیم و این مراسم و این گونه مراسم ها ، توجه دادن ما و سایر مسئولین به این نکته و مسئله است؛ گفت: کتابخوانی ،کتاب خواندن، ترویج کتاب و موضوع کتاب  کار یک دستگاه نیست این موضوع یک چرخه فرهنگی محسوب می شود که تلاش و همت همه دستگاهها را در  این موضوع می طلبد و دستگاههایی چون آموزش پرورش و سازمانهایی که تجمعات انسانی را مدیریت می کنند فضا را بازتر کنند و دسترسی و هم افزایی خود را با دستگاههای فرهنگی به ویژه نهاد کتابخانه ها بیشتر نمایند.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: رسانه ها این موضوع را به عنوان مطالبه از ما و سایر دستگاهها پیگیری کنند که این امکان و ظرفیت شکل گیرد و شاهد رشد کمی و کیفی در حوزه کتابخوانی باشیم.

 

وی بیان کرد: شاید از نظر زیرساختی به استاندارد لازم نرسیده باشیم اما ظرفیت موجود پاسخگوی افراد است و مشتاقانه منتظر حضور مردم در کتابخانه ها هستیم و یکی از رویکردهای ما جذب و جلب مردم به  منظور استفاده از  بستر کتابخانه های عمومی برای توسعه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

 

رمضانی در پایان به مخاطبان خود مطالعه کتاب «سند انتخاب» پیشنهاد داد و گفت: این کتاب مستندات مراحل انتخاب رهبر معظم انقلاب برای سکانداری انقلاب اسلامی را بیان می کند.
 

 

کد خبر 1119143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha