پسماند از مشکلات اساسی گیلان / آموزش دهیاران در مدیریت پسماند آغاز شد

پیراعلایی با بیان‌اینکه پسماند از مشکلات اساسی استان گیلان است، گفت: آموزش دهیاران به منظور مدیریت پسماند روستایی در استان گیلان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«یاور پیرعلایی» امروز(دوشنبه، ۱ آذر) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: پیرو دستورات استاندار گیلان برگزاری جلسات آموزشی پسماند برنامه‌ریزی شد.

 

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان‌اینکه سال گذشته مدیریت پسماند روستایی برای اولین بار و به صورت الگویی در شهرستان رشت انجام شد و نتیجه هم گرفتیم، افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طرح ما را به عنوان الگوی کشوری تایید کرد و طرح برای سراسر کشور ارسال شد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش دهیاران به منظور مدیریت پسماند روستایی در استان گیلان آغاز شده است، افزود: کلاس‌های آموزشی به صورت تخصصی و با بهره‌گیری از اساتید مجرب در حال برگزاری است.

 

پیرعلایی بحث تفکیک از مبدا را از موضوعات اصلی در مدیریت پسماند دانست و خاطرنشان‎‌کرد: ان‌شاء‌الله با کمک فرمانداران، بخشداران، دهیاران و همکاری مردم نتایج خوبی در مدیریت پسماند به دست بیاید.

 

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان تصریح‌کرد: انتظار از دهیاران این است پس از آموزش، آموزش‌هایی که فرا گرفته‌اند را در مساجد و سایر مکان‌ها به مردم آموزش دهند.

 

وی پسماند را یکی از مشکلات اساسی استان گیلان عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها در راستای آموزش مردم در حوزه مدیریت پسماند مشارکت داشته و این روند تداوم داشته باشد.

 

پیرعلایی خاطرنشان‌کرد: تیزرهای تلویزیونی و آموزشی با موضوع مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا تهیه شده که از صدا و سیما پخش می‌شود.

کد خبر 1119155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha