روز بدون فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت به دلیل کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (۱ آذر ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ۱۷۲ بیمار در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد، ۷۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۸۱ هزار و ۴۵۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی یادآور شد: از ۴۸۴ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت شامل تست های PCR حدود ۳۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و چرام و همچنین  از ۱۰۲ نمونه رپید تست ۱۱ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه و گچساران بودند.

 

یزدان پناه افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت به دلیل کرونا در استان وجود نداشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به ظرفیت های استان برای پوشش حداکثری واکسيناسيون، خاطرنشان کرد: از مردم شریف استان تقاضامندیم هر چه سریع تر جهت تکمیل واکسن خود به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه نمایند تا بتوانیم به پوشش همگانی برسیم و شاهد کنترل بیماری در استان باشیم.

 

وی ابراز داشت: همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات لازم است، ولی اگر مجبور به حضور در تجمعی باشید باید استفاده از ماسک، فاصله حداقل ١.٥ تا ٢ متر با افراد، حداقل زمان حضور و تهویه مناسب رعایت شود.

 

یزدان پناه گفت: خوشبختانه استان در واكسيناسيون نظام آموزشي (دانش آموزان، دانشجويان و معلمين) رتبه نخست را دارد كه لازم است از والدين، دانش آموزان، دانشجويان، معلمين و اساتيد استان و همچنين از همكاران حوزه بهداشت دانشگاه كمال تشكر و قدرداني را داشته باشيم.

 

کد خبر 1119176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha