نگاه مهرواره هوای نو فراملی است/ از مهم‌ترین شاخص‌های هیئت، ستایشگری است

واعظی گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های هیئت بحث ستایشگری است مداحی که چنان جایگاه والا و ارزشی می‌تواند پیدا کند که ائمه معصومین از آنها یاد کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ احمد واعظی، دبیر بخش ستایشگری مهرواره هوای نو در نشست خبری این مهرواره با اشاره به دستورات الهی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در قرآن کریم گفت:  خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبرش دستور می دهد که وظیفه ای  بشارت و هشدار ندارد امروز نیز دغدغه همه مسئولان و برگزارکنندگان این  مهرواره این است که چه کار ویژه برای ارتقای کیفی هنری و فرهنگی هیئت انجام شود.

 وی افزود: همانطور که میدانید یکی از مهم‌ترین شاخص‌های هیئت بحث ستایشگری است مداحی که از چنان جایگاه والا و ارزشی می‌تواند پیدا کند که ائمه معصومین از آنها یاد کردند به طوری که امام صادق علیه السلام در روایتی می‌فرمایند: "خدا را شکر که در میان مردم کسانی هستند که به مدح و مرثیه ما اهل بیت می پردازند" تمام ماموریت و هدف این مهرواره این است که این جایگاه آسمانی برای ستایشگران و مداحان تبیین شود.

این مداح برجسته تصریح کرد: مداحی مجموعه ای از هنر های متعدد است چرا که ستایشگر باید هنر شعر، مدح، ادب خواندن، روانشناسی مخاطب، مخاطب شناسی داشته باشد برهمین اساس زندگی در هیئت و هیئت در زندگی از مقوله هایی است که در کار مداح شکل می‌گیرد.

 

واعظی تصریح کرد: در کشور اقلیم ها و گویش های متعددی از جمله ترکی، خراسانی گیلکی همراه با گستره بزرگی از اقلیم، سنت و فرهنگ ها وجود دارد که استفاده از این ظرفیت ها میتواند ستایشگری و مداحی در هیئت های مذهبی را  ارتقا دهد.باشد که مهرواره "هوای نو" هوای نو آورد.

وی عنوان کرد:  به عقیده من روضه خوانی، چای دادن، خدمت در دستگاه اهل بیت علیهم السلام  توفیقی است که تنها از سوی امام حسین علیه السلام داده می شود و تمام این افراد انتخاب شده ایشان هستند.نگاه مهرواره هوای نو فراملی است چرا که ما عقیده داریم اگر محور امام حسین علیه السلام باشد جغرافیا و مرز ندارد و همه عالم کشور ماست.

واعظی خاطرنشان کرد: ما در بخش ستایشگری آثار را از حیث شعر نغمه خوانی مداحی شامل مدیحه خوانی تسلط به اجرا آراستگی ظاهر شاخص های دیگر بررسی می‌کنیم. با توجه به آن که شاهد برگزاری اولین دوره مهرواره هوای نو هستیم تنها بخش مدیحه‌سرایی انتخاب شده است و افراد  می توانند با مراجعه به سایت و ارسال کلیپ ۵ تا ۷ دقیقه ای در این رقابت شرکت کنند آثار در سه مرحله پیش داوری، داوری مقدماتی و داوری نهایی ارزیابی می شود و با توجه به برگزاری اولین دور مهواره هوای نو این بخش تنها شامل شرکت کنندگان برادر و رنج سنی ۲۰ تا ۳۵ سال است.

کد خبر 1119207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha