سیما و منظر یزد باید بر پایه آداب، فرهنگ و هویت شهروندان آن باشد

نقوی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ و هویت دارالعباده گفت: سیما و منظر یزد باید بر پایه آداب، فرهنگ و هویت شهروندان آن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،  علیرضا نقوی سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در دیدار سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با وی، با اشاره به ضرورت افزایش تعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با شهرداری‌های مناطق، گفت: همکاری و تبادل‌نظر و تجربیات، دستاوردهای بهتری را برای شهر و شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

 

نقوی افزود: منظر شهری شناسنامه یک شهر محسوب می‌شود و بارزترین وجه تمایز یک شهر با شهر دیگر است و با حضور در یک شهر اولین تصویری که در ذهن شهروندان و گردشگران نقش می‌بندد منظر شهری است لذا باید در طراحی و اجرای آن دقت نظر خاصی را اعمال کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: وجود المان و یا منظر شهری باکیفیت، مبلمان شهری مناسب، المان‌های شاخص در شهر، تابلوهای تبلیغاتی منظم و زیبا، نورپردازی، تنوع نماها و مصالح ساختمان، وجود نقاشی‌های دیواری و... همگی می‌توانند عامل زیبایی و روح‌افزایی هر چه بیشتر شهر شده و متعاقباً حس سرزندگی را در جامعه ایجاد کنند.

 

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه یزد یک کهن شهر با اصالت به شمار می‌رود که مردم دوست‌داشتنی و قصه داری در تاریخ دارد؛ اظهار داشت: انسان‌ها به شهرها هویت می‌بخشند و این هویت همان عناصری هستند که از فرهنگ و تمدن تاريخي بشر نشأت گرفته‌اند يعني شهرنشینی منبعث از هويت و فرهنگ شهروندان است به عبارتي مسئولان و برنامه ريزان شهري باید سعي کنند تا با تأسي به آداب، فرهنگ و هويت شهروندان فضاهاي شهري خود را طراحي و زیباسازی نمايند.

 

نقوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: توسعه فضای سبز و به‌روزرسانی پارک‌ها از مهم‌ترین نیازهای رونق گردشگری شهری است.

 

وی فضای سبز و پارک‌های شهری را یکی از مهم‌ترین اجزا صنعت گردشگری دانست و افزود: پارک‌ها و فضای سبز مناسب و دارای استانداردهای لازم در حوزه خدمات، امنیت و کیفیت نقش مهمی در استفاده شهروندان و حضور گردشگران دارد.

کد خبر 1119275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha