نقش موثر مساجد در پیشبرد اهداف بسیج/ دشمنان از قدرت، فرهنگ و تفکر بسیجی هراس دارند

قانعیان با بیان اینکه پایه و اساس نهضت امام خمینی (ره) مساجد بود و حیات طیبه انقلاب اسلامی توسط مساجد ادامه پیدا می کند گفت: مساجد یکی از بازوان پرتوان در تحقق محله‌ محوری و مسجدمحوری و پیشبرد اهداف پایگاه‌‌های بسیج هستند.

«حسین قانعیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت شهدای بسیجی اظهار کرد: بسیج از نخستین روز تاسیس تا امروز خدمات بسیار زیاد و ارزنده ای را به نظام و مردم ارائه داده و هر جا کشور با مشکل و یا چالشی مواجه شده، بسیجیان سلحشور و جان برکف به صورت خودجوش در خط مقدم مقابله با آن قرار گرفتند و ایستادگی کردند تا مسائل و مشکلات مرتفع شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند هدف از بزرگداشت هفته بسیج را تبیین ظرفیت ها، دستاوردها و خدمات ۴۲ ساله بسیج مستضعفین خواند و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای واکاوی و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی است.

 

وی یکی از دستاوردها و اولویت های بسیج را حل مشکلات مردم و کمک به اقشار ضعیف جامعه دانست و تصریح کرد: بسیج مدرسه عشق است و هرکسی که وارد بسیج می‌شود باید با عشق به انقلاب و اسلام به مردم خدمت کند.

 

قانعیان با بیان اینکه برخی از شهدا در حوزه معرفی به جامعه مظلوم واقع شده‌اند تاکید کرد: متاسفانه برخی از شهدای والامقام بسیجی حتی در میان اقوام و دوستان خود نیز شناخته نشده‌اند لذا بسیجیان می بایست با برگزاری یادواره های خانگی شهدا در این هفته و با استفاده از روایتگران و همرزمان آنها، شهدا را به جامعه معرفی کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز بسیج به سرمایه ای اجتماعی و قدرت نرم مردمی انقلاب تبدیل شده که با تکیه بر این قدرت روز به روز بر اقتدار کشور افزوده می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد اروند با تاکید بر هراس دشمنان از قدرت، فرهنگ و تفکر بسیجی اضافه کرد: دشمن امروز روحیه از خود گذشتگی و ایثار بسیجیان را به خوبی شناخته و می دانند قدرت‌ پوشالی آنها در مقابل بسیجیان جان برکف توان ایستادگی و مقابله را ندارد.

 

وی کارنامه شجره طیبه بسیج را بر همگان آشکار خواند و ابراز کرد: رهبر انقلاب بسیج را سرمایه اجتماعی این کشور توصیف کردند و به فرموده امام راحل بسیج شگفتی آفرین قرن است که نوید پیروزی مستضعفین بر مستکبرین عالم را به منصه ظهور می گذارد.

 

قانعیان با بیان اینکه اگر تفکر ناب بسیج در محل کسب و کارها جاری و ساری شود گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه خواهد بود عنوان کرد: مقام معظم رهبری از بسیجیان خواسته اند تا پیش برندگی و پیش روندگی را در دستور کار خود قرار دهند، لذا آنها می بایست ابتدا خود در مسیر صحیح قرار دهند تا بتوانند دیگران را هدایت و در جامعه بصیرت افزایی کنند.

 

 

وی به نقش موثر مساجد در پیشبرد اهداف بسیج اشاره کرد و ادامه داد: مساجد یکی از بازوان پرتوان در تحقق محله‌ محوری و مسجدمحوری و پیشبرد اهداف پایگاه‌‌های بسیج هستند که در این راستا با هدف همکاری و هم‌افزایی بیشتر تاکنون دیدارها و جلساتی را با مسئولان مختلف بسیج برگزار کردیم که امید می رود در این زمینه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد اروند با اشاره به اینکه زمینه‌های بسیاری برای گسترش همکاری مساجد با بسیج وجود دارد اذعان کرد: یکی از زمینه‌های همکاری این است که می‌توانیم داده‌های آماری هر دو مجموعه را به اشتراک بگذاریم تا بر این اساس تعاملات مشترکی صورت گیرد.

 

وی مسجدمحوری را یکی از ابتکارات امام (ره) دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی بر پایه مسجدمحوری بنا شد و یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب و بعد از آن موفقیت در دفاع مقدس و تا امروز این دستاوردها به برکت مسجد به دست آمده است.

 

قانعیان خاطر نشان کرد: پایه و اساس نهضت امام خمینی (ره) مساجد بود و حیات طیبه انقلاب اسلامی توسط مساجد ادامه پیدا می کند و لذا جایگاه مساجد در انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت است.

 

وی از برخورداری ظرفیت‌ های فراوان استانی، اردوگاهی و ‌امکانات رسانه‌ای بسیج خبر داد و یاد آور شد: می‌توانیم در راستای گسترش گفتمان محله‌ محوری از این فرصت ها و ظرفیت های موجود در بسیج برای پیشبرد اهداف نهایت بهره و استفاده را ببریم.

 

کد خبر 1119287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha