شهدا از بهترین الگوهای تربیتی هستند

خسروی اسفزار با تأکید بر اینکه شهدا از بهترین و موثرترین الگوهای تربیتی هستند، گفت: متاسفانه از الگوها و مدل‌های مدیریت میدانی بهره نگرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز (۲ آذر) در در یادواره لاله‌های روشن شهرستان خوسف، اظهار کرد: معلمان باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند و در مناسبت های مختلف دانش‌آموزان را با  این فرهنگ آشنا کنند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری شب شعر، تدوین فیلم‌نامه و نمایشنامه و چاپ کتاب و کارهای علمی و پژوهشی از جمله اقدامات برای بهره‌گیری بیشتر از فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه در تربیت موارد مختلفی چون تغذیه حلال، محیط زندگی و دوستان تأثیرگذار است، تصریح کرد: شهدا از بهترین مدل‌ها و الگوهای تربیتی  موثر برای رشد شخصیت و تربیت است.

 

وی با بیان اینکه از الگوها و مدل‌های مدیریت میدانی بهره نگرفته‌ایم، افزود: حاج قاسم سلیمانی از مدیران میدانی بود اما رئیس جمهوری داشتیم که حتی حاضر نبود برای دفاع از وزیرش به مجلس بیاید.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر در زندگی شهید برونسی تأمل و تدبر داشته باشیم، درمی‌یابیم که ایشان چقدر در موضوع لقمه حلال و مسائل اخلاقی دقت داشتند و به هیچ وجه از آن تخطی نمی‌کردند.

 

خسروی اسفزار با اشاره به الگوی شهید چمران در حوزه علمی و تحصیل، تصریح کرد: اگر جایگاه و آرمان شهدا برای درس خوانده‌ها و متخصصین ایرانی جا بیفتد کشور را رها نمی کند و به خارج کشور برود.

 

وی ادامه داد: در موضوع مهاجرت نخبگان برخی مطرح می‌کنند که چون امکانات و حمایت کافی نداریم از کشور مهاجرت می‌کنیم که البته این گلایه‌ها درست است اما با تأمل در زندگی شهدایی چون شهید حسن آقاسی زاده به عنوان دانشجو رتبه یک دانشگاه تورنتو در رشته پل‌سازی درمی‌یابیم، می‌توان در اوج سختی‌ها نیز در کشور ماند. این شهید نخبه بعد از تحصیل گفت من درس خوانده‌ام، تحصیل کرده‌ام و نخبه شدم تا ثمره کارم به کشور و مردم بر گردد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پایان به دغدغه های کمبود برق اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل قطعی برق این است که در هشت سال گذشته دولت ها به وظیفه خود عمل نکرده اند.

 

وی افزود: یکی از منابع تولید برق، انرژی هسته‌ای است که در این زمینه نیز الگویی چون شهید دانشمند مجید شهریاری را داریم.

 

 

 

کد خبر 1119291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha