نگارش مجموعه نمایشنامه‌های «سربازان حرم» توسط هنرمند پیشکسوت خوزستانی

یاقوت‌پور از نگارش مجموعه نمایشنامه‌های «سربازان حرم» توسط «سید صادق فاضلی» از هنرمندان پیشکسوت خوزستان خبر داد و گفت: این هنرمند در حال نگارش نمایشنامه‌های کوتاه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای مربوط به زندگی شهدای مدافع حرم خوزستان است.

«محمد یاقوت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی خوزستان یکی از پویاترین و پرکارترین انجمن‌های هنری از حیث برگزاری رویدادها و جشنواره‌های نمایشی در طول سال است و سالانه حدود ۱۷ رویداد ملی، منطقه‌ای، استانی و یک رویداد بین‌المللی نمایشی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان خوزستان برگزار می‌کند.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با بیان اينکه بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ به مناسبت سالروز طولانی‌ترین بمباران هوایی بعد از جنگ جهانی دوم در روز چهارم آذر سال ۱۳۶۵ در اندیمشک، از ۱۲ تا ۱۵ آذر برگزار می‌شود افزود: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی این جشنواره با موضوع نمایشنامه‌نویسی برگزار شد که اولویت پذیرش آثار، پرداختن به مفاهیم حماسه و شهادت خوزستان و اندیمشک، دوکوهه قهرمان، چهارم آذر و شهدای مدافعان حرم خوزستان بود.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک پس از جشنواره بین المللی تئاتر فجر، باسابقه‌ترین جشنواره تئاتری کشور است اذعان کرد: این جشنواره امسال به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان گروه‌های نمایشی از تمام استان‌های کشور خواهد بود.

 

یاقوت‌پور تصریح کرد: ما همیشه گفته‌ایم که خوزستان همواره همراه تئاتر است و در روزهای ۹ تا ۱۲ آذر جشنواره سراسری  تئاتر استان، ۱۲ تا ۱۵ آذر جشنواره تاتر ملی لاله‌های سرخ و از ۱۵ تا ۱۹ آذر جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی در سوسنگرد برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه تعمیم رویدادها و اجراها به گستره پهناور خوزستان، در دستور کار ما قرار دارد عنوان کرد: استان خوزستان ۲۷ شهرستان دارد و از حیث جغرافیایی، پهناورترین استان کشور است که در تمامی این شهرستان‌ها دفاتر انجمن‌های نمایشی فعالیت می‌کنند.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان بیان کرد: هنرمندان تئاتر خوزستان همواره همدل و همراه عموم جامعه بوده‌اند و به‌طور مثال در جریان سیل سال ۱۳۹۸ در شمال کشور و همچنین سیل خوزستان، کاروان بسیجیان و هنرمندان خوزستان به عنوان اولین کاروان هنرمندان، به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و به اجرای برنامه پرداختند که این اقدام آنها، دلگرمی و شور و نشاط مردم این مناطق را در پی داشت.

 

وی با بیان اينکه استان خوزستان دارای زاد و بوم‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی است که هر کدام ویژگی‌های خاص فرهنگی دارند ادامه داد: به واسطه اینکه خوزستان در دوران دفاع مقدس در خط مقدم قرار داشت، فرهنگ ایثار و شهادت نیز در این استان شکل گرفته و نهادینه شده است که انتظار می‌رود هنرمندان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همچون همیشه پویا و فعال باشند.

 

یاقوت‌پور اضافه کرد: در روزهای گذشته میزبان هیئت بازبین‌ همایش نخل سرخ با حضور «سعید اسدی»، «حسین مسافر آستانه»، «محمد مهدی بهداروند»، «فرهاد قایمیان» و «وحید لک» بودیم که فقط در ۶ استان کشور نمایش‌هایی را با موضوع ایثار و شهادت سفارش تولید داشتند و در خوزستان هم نمایش «مصریه» را به کارگردانی «مهدی آشوغ» داشتیم و حضور در این همایش در زمینه ترویج فرهنگ بسیج و مفاهیم والای ایثار و مقاومت و شهادت، مثبت خواهد بود.

 

وی از نگارش مجموعه نمایشنامه‌های «سربازان حرم» توسط «سید صادق فاضلی» از هنرمندان پیشکسوت خوزستان خبر داد و یاد آور شد: این هنرمند در حال نگارش نمایشنامه‌های کوتاه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای مربوط به زندگی شهدای مدافع حرم خوزستان است که مکاتباتی در جهت جلب حمایت از چاپ این آثار داشته‌ایم و چشم انتظار حمایت از این حرکت ارزشمند هستیم.

 

کد خبر 1119310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha