محفلی قرآنی در مسجد حضرت ولیعصر(عج ) بالامحله فومن

محفل انس با قرآن کریم با تجلیل از ۷۰ نفر از حافظان و قاریان شهرستان فومن در مسجد حضرت ولیعصر(عج ) بالامحله این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان_از فومن، قرآن کریم برای مومنین شفا و رحمت است و صفحه دل را از انواع گناهان و آلودگی‌ها پاک می‌کند و سعادت واقعی را به روح انسان می‌بخشد. در این راستا مراسم محفل انس با قرآن و تقدیر از ۷۰ حافظ و مربی قرآن کریم به همت دارالقرآن بسیج سپاه ناحیه فومن در مسجد ولیعصر(عج) بالامحله این شهرستان برگزار شد.

 

 

«محسن جعفری» با تبریک هفته گرامیداشت بسیج اظهار کرد: دارالقرآن بسیج سپاه ناحیه فومن یک الگو جهت نشر و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان است.

 

فرمانده سپاه ناحیه فومن افزود: نخستین منادی وحدت میان امت اسلامی قرآن کریم است که مسلمانان باید با پناه بردن به قرآن قلب‌های خود را به هم نزدیک کنند.

 

وی گفت: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن ترویج فرهنگ قرآنی و توجه به آیات الهی و تقویت باورهای دینی در بین مردم  و به خصوص نسل جوان و نوجوان جامعه است.

 

جعفری تصریح کرد: انس با قرآن به معنی آموختن قرائت صحیح قرآن، استمرار بر قرائت، فهم و تدبر در آیات آن و در نهایت عمل به قرآن است.

 

فرمانده سپاه ناحیه فومن خاطرنشان کرد: زمانی انسان به کمال انس با قرآن می‌رسد که موجب تغییر رفتار شود، یعنی شخص و به دنبال آن جامعه، به آرامشی معنوی برسند و از دغدغه‌هایی که گریبان گیر افراد یا جامعه غیردینی است، رها شوند.

 

 

 «فرهاد فلاح‌پور» در وصف روش تدریس اقرا و القا اظهار کرد: این نوع روش برگرفته از سیره آموزش نبی اکرم و تاکید خداوند متعال در آیات ابتدایی سوره علق و فارق از هر نوع تکلف روش‌های دیگر آموزش قرآن کریم است.

 

این استاد برجسته قرآن کریم افزود: قرآن برای تمام انسان‌هاست و همیشه آیات قرآن کریم در حال نزول است و این یعنی خودمان را باید در راه و مسیر پیامبر اکرم(ص) ببینیم که بر ما نازل می‌شود.

 

وی با تاکید بر اثرگذاری این نوع آموزش گفت: الحمدالله حافظان قرآن کریم در دورهای قرآنی حاملان نور رتبه‌های برتر مسابقات قرآنی کشور را کسب کرده‌اند که این امر باعث به‌وجود آمدن قطب قرآنی جدید در کشور شده است.

 

فلاح‌پور انتخاب یک نفر از کل کشور و به‌عنوان ضبط قرائت ترتیل آن در شورای عالی قرآن، از مجموعه حاملان نور و سفیران الهی استان گیلان به نام قاری نوجوان «محمدرضا جعفرپور» را بارز بودن این نوع آموزش در کشور عنوان کرد.

 

مسئول حاملان نور و سفیران الهی استان گیلان تصریح کرد: ما هرچه از زمان پیامبر دور می‌شویم به همان میزان از مسیر آموزش قرآن دور می‌شویم، امروز تنها داروی نزدیکی به قرآن، راه پیامبر است.

 

 

وی بیان کرد: چگونه اولین آموزه قرآنی، قرائت قرآن است ؟ چون به پیامبر گفته شد بخوان. خداوند پیامبر ما را از چوپان انتخاب کرد یعنی قرآن امروز فقط مختص به باسوادان نیست بلکه بی‌سواد هم می‌تواند یاد بگیرد، کسی که با قرآن مهجور بشود، تمام اموراتش عبادت می‌شود.

 

مسئول حاملان نور و سفیران الهی استان گیلان با انتقاد از روش رایج در آموزش اول روخوانی بعد روانخوانی و سپس تجوید خاطرنشان کرد: روش آموزش اقرا و القا می‌تواند بسیار موفق‌تر از روش‌های آموزش قرآن جامعه ما، پاسخگوی علاقه مندان به قرآن باشد.

 

یکی از قاریان نوجوان حاضر در این محفل اظهار کرد: یادگیری قرآن در اینگونه جلسات فوق‌العاده آسان و شیرین است و سبب جذب کودکان و نوجوانان به حفظ قرآن کریم می‌شود.

 

وی گفت: از کلیه خانواده‌ها درخواست می‌کنم که فرزندان خود را به جای فرستادن به کلاس موسیقی به کلاس‌های قرآن بیاورند تا تهاجم فرهنگی دشمن نتواند بر روی فرزندانشان تاثیر منفی بگذارد.

 

کد خبر 1119333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha